Saturday 21 September 2019

BIOULTRA NATURAL ANTIBIOTIC - Produk Natural


⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡

PRODUK BIOULTRA NATURAL ANTIBIOTIC (BioUltra)



Fakta berkenaan dengan komponen produk BioUltra dari segi keberkesanan bahan aktif natural yang diadunkan. Kelebihan produk yang berkesan adalah kerana doses produk sebagai pengambilan kategori Food Supplement yang sesuai pada semua peringkat umur selepas katagori bayi. 

BioUltra Natural Antibiotic (BioUltra) adalah sejenis antibiotik semulajadi dari herba terpilih yang digunakan untuk kuatkan sistem tubuh badan sebagai rintangan kepada permasalahan kesihatan. Ia telah digunakan secara perubatan oleh masyarakat ribuan tahun dahulu lagi dan pada tahun 1700an masyarakat ketika itu menggunakan bahan-bahan dalam BioUltra ini untuk menangkis penyakit.


 Ia sebagai pelindung kepada permasalahan alam sekitar. Baik dan terbaik dari segi persediaan awalan pencegahan sebagai Food Supplement. BioUltra mempunyai property baik yang boleh mengelak permasalahan sakit secara tiba-tiba. Jadi ia sesuai sebagai pencegahan awalan serta rintangan penyakit kronik.

Bahan-bahan dalam BioUltra mempunyai :-
-        -  sifat antibiotik
-        -  antivirus
-        -  antikulat
-        -  antimikrobik yang kuat dan dapat membantu melindungi dan memudahkan penyingkiran bakteria yang tidak mesra kepada tubuh badan.
-        -  Ia juga sangat tinggi dalam antioksidan semula jadi yang dapat memusnahkan radikal bebas yang menyokong sistem imun agar menjadi kuat.
-        -  Bahan aktif allicin dalam BioUltra juga adalah komponen penting untuk membunuh serta menghapuskan bakteria yang berbahaya.



Kekuatan bahan herba BioUltra dalam melawan penyakit telah terbukti ribuan tahun yang lalu. Ia adalah bahan semulajadi yang selalu digunakan di dalam diet pemakanan kita cuma tidak dalam dos yang mencukupi. Kajian mendapati dengan menggunakan dos yang betul serta kombinasi yang baik akan memberikan efek yang terbaik kepada sistem tubuh badan.

Salah satu bahan ‘polyphenolic phtochemical’ dalam produk BioUltra didapati juga dapat menghalang permasalahan kesihatan secara umum. Banyak kebaikan yang dapat dibantu oleh BioUltra ini yang mana dapat beri kesan baik kepada tubuh badan.

Kebaikan produk.....

1-         BioUltra ada beberapa jenis komponen yang sangat baik dalam medical property dan antara yang banyak adalah Allicin – AntiMikrobial.
2-         BioUltra bagus kerana ia ada Nutrition tinggi tapi kalori rendah.
3-         Boleh lawan penyakit terutama jenis selsema.
4-         Mampu rendahkan tekanan darah
5-         Bertindak boleh lawan penyakit.
6-         Merendahkan tahap kolesterol dan juga rendahkan resiko sakit jantung.
7-         Efek antioxsidant tinggi
8-         Amal selalu boleh panjangkan umur.
9-         Sekiranya anda seorang yang aktif maka ia boleh sangat membantu.
10-       Detox heavy metal dalam badan.
11-       Tingkatkan kesihatan tulang.
12-       Mudah menyerap dan bagus untuk sebagai makanan harian.

Saya ambil petikan dari kata-kata seorg doktor di laman Twitter beliau..

“ Majoriti demam, batuk & selesema disebabkan oleh virus. Tidak perlu antibiotik. Salahguna antibiotik boleh menyebabkan antibiotic resistance pada masa hadapan, bermaksud antibiotik itu tidak akan memberi kesan kepada bakteria yang biasa boleh membunuhnya. “



Kat sini faham kita bahawa kalau setakat demam biasa atau sakit-sakit biasa hanya perlu ubat biasa sahaja namun penggunaan antibiotik adalah untuk bunuh virus yang ada. Ia lebih selamat kalau diamalkan produk yang natural yang boleh tingkatkan antibodi dalam badan. Dan dari sini ia lawan penyakit atau virus tu.



Selain dari itu minuman probiotik juga dapat bantu bakteria baik dalam badan untuk resistant kepada sakit dan virus. Tingkatkan bakteria baik dalam tubuh badan cuma anda harus tahu bagaimana nak ambil bakteria baik ini.


Amalkan yang natural untuk lebih sihat......

Wallahuaklam....
 
HNZL

No comments:

Post a Comment