Sunday 21 June 2015

PERMASALAHAN KESIHATAN MASAKINI......ADAKAH KITA MAMPU MENGUBAHNYA...???

PERMASALAHAN KESIHATAN MASA KINI........  MAMPUKAH KITA MENGUBAHNYA...

Kesihatan tubuh badan adalah sesuatu yang perlu kita ambil perhatian setiap masa. Tubuh badan yang sihat akan memberikan kita segala kenikmatan hidup yang kita kehendaki seperti mana yang dijadikan oleh pencipta kita lengkap selengkapnya.

Satu fakta yang kita tidak sedari hari ini dimana kesihatan kita secara umumnya tidak bertambah baik sedangkan banyak ubatan dan produk-produk kesihatan yang dikeluarkan oleh syarikat-syarikat farmasi. Tetapi penyakit masih juga bertambah dan lebih serious. Jika dibandingkan pada 30 tahun yang dahulu penyakit-penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi, sakit jantung, sakit buah pinggang dan kanser adalah agak jarang-jarang tetapi hari ini setiap 8 orang di dunia ini akan ada 1 orang yang menghidap penyakit-penyakit ini pada usia belum mencecah 50 tahun.

Kerana apa ini berlaku……. Kajian demi kajian dilakukan tetapi tidak ada punca yang sebenar diperolehi. Yang ketara hari ini adalah di mana lebih banyak produk dan ubatan dikeluarkan untuk mengatasi setiap yang menghadapi penyakit-penyakit ini. Bermaksud akan lebih kaya pengeluar-pengeluar produk-produk ubatan dan kesihatan. Secara dasarnya kita sebagai pengguna telah dimiskinkan oleh syarikat-syarikat pengeluar ubatan ini dengan mengkayakan mereka.

Persoalannya adakah kajian-kajian yang dilakukan selama ini masih menghadapi jalan buntu untuk penyelesaian masalah ini. Adakah kajian-kajian kita selama ini tidak menjuruskan kepada menyelesaikan masalah pada akar umbi tetapi lebih kepada penyelesaian masalah apabila masalah berlaku. Perkara ini amat dan sangat-sangat serious dan harus diambil perhatian tinggi.

Yang pasti kita harus mengubah persepsi semua masyarakat terhadap menengani permasalah ini. Kita harus sedar bahawa teknik yang diguna pakai selama ini adalah salah dan tidak mendatangkan kebaikan malah memudaratkan lagi. Pengubahan pradikma ini harus dilakukan secara total dan harus ada cara jalan lain untuk menengani permasalah ini.

Perkara asas yang tidak diambil perhatian adalah bagaimana mengelak penyakit-penyakit ini dari berlaku. Maka hari ini sudah ada kajian-kajian yang dibuat kepada perkara asas tetapi belum mendapat tempat dan perhatian tinggi kepada masyarakat tambahan lagi kepada pihak-pihak berkuasa.  Kalau ada pun cuma segelintir sahaja kerana politik dan ketamakkan dalam ekonomi membuatkan banyak orang buta. Yang berkuasa masih tetap berkuasa dan menggunakan segala cara untuk terus kekal berkuasa. Yang mengawasai dalam bidang ekonomi akan cuba mempertahankan agar tidak jatuh dan cuba menegakkan prinsip maupun ianya salah dan tidak mendatangkan kebaikan kepada masyarakat serta dunia amnya.

Maka di sini kebenaran telah disembunyikan. Jadi inilah tugas kita untuk berjuang mengketengahkan apa yang betul dan apa yang tidak betul agar scenario dunia terhadap penjagaan kesihatan diubah supaya hasilnya akan memberikan sebaliknya ke arah yang lebih baik. Kita harus akui bahawa hari ini kita sudah banyak melakukan kesilapan dan kita harus pilih jalan lain untuk memcapai maksud yang sebenarnya.

CEGAH SEBELUM PARAH….. namun……. PENCEGAHAN HARUS DI UBAH DENGAN PENGAMALAN BETUL SERTA ASAS SEBELUM TERLEWAT

SOLUSI EFEKTIF DAN ELEKTIF adalah......…… AIR……….

“CHANGE YOUR WATER…..AND… CHANGE YOUR LIFE”

Aspek penting yang perlu diambil tahu. Selama ini kita menggunakan air yang salah. Hanya air sahaja dapat membantu kita untuk mengubah kesihatan diri kita yang 75% tubuh badan kita adalah bersumberkan air. Sekiranya air yang betul kita amalkan maka tubuh badan kita akan sihat secara amnya.

Apakah air yang anda minum itu air yang betul…..

Air yang selama ini kita minum terbukti akan memudaratkan kita untuk jangka masa yang panjang tambahan pula air tersebut tidak memberikan manafaat baik kepada tubuh badan secara keseluruhan.
Air Paip – sememangnya jika tidak di masak maka pihak berkuasa air yang membekalkan air sendiri tidak menggalakan kita minum. Maupun air tersebut telah diproses.
Air ditapis – bergantung kepada jenis penapis sekiranya yang murah maka kualiti air tidak seberapa. Sekiranya penapis mahal maka kualiti bertambah.
Air dibotolkan – banyak air mineral yang bersumberkan air dalam tanah, sungai, mata air dan juga air paip yang diproses. Ada yang baik namun banyak yang tidak mendatangkan kebaikan.
Air Reverse Osmosis (RO) – air yang begitu popular kerana airnya tulin tidak ada mineral dan tidak ada kandungan asing (Pure Water). Pada asasnya ia benar air ini adalah yang terbaik tetapi harus difahami bahawa fitrah air tidak kosong. Air harus melengkapkan dirinya dengan mineral dan sekiranya ini berlaku maka jika di minum air ini maka mineral di dalam badan akan diambil terutama dari tulang dan gigi. Ini telah terbukti dari banyak kajian yang dibuat dan ada setengah tempat di dunia telah ‘banned’ penggunaan air ini sebagai air minuman. Sila lihat rujukan dan kajian di jaringan ini…..

The danger of drinking Reverse Osmosis (RO) Water....

Agak mengejutkan apabila membaca fakta-fakta mengenai RO Water tapi kita di Malaysia dipromosikan cukup hebat dan ramai telah memasang mesin-mesin RO Water.... anda harus baca informasi ini yang dikeluarkan oleh World Health Organization (WHO).

https://drinknatureswater.wordpress.com/2014/06/07/the-dangers-of-drinking-reverse-osmosis-water/

Air Alkali – kini banyak pengeluar-pengeluar mesin penapis mengeluarkan penapis air alkali kerana telah ada kesedaran terhadap air ini dari hasil-hasil penemuan baru.  Namun harus difahami bahawa ada 3 peringkat jenis air alkali ini dan penilaian perlu dilakukan untuk mencari yang terbaik.

Fakta terbaru… terlalu banyak makanan kita hari ini yang tidak baik dan juga tidak menyumbangkan kebaikan cecair tubuh badan.

Permasalahan utama bagaimana kita dapat mengekalkan tahap pH dalam badan kita kepada pH yang sepatutnya. Sekiranya pH kita tidak betul maka tubuh badan kita akan berada dalam keadaan sakit.

Permasalahan kedua di mana air yang kita minum tidak mencukupi untuk tubuh badan kita menyebabkan tubuh badan kekurangan air atau disebut “Hydrate”. Bila ini berlaku maka badan kita akan bermasalah. Sakit akan dirasai tetapi pada peringkat ini kita harus faham bahawa kita sakit bukan kerana penyakit tetapi kita sakit kerana badan kita kekurangan air. Untuk merawatnya hanya perlu minum air secukupnya dan badan kita akan kembali normal.

Kita harus faham badan memerlukan air yang secukupnya kerana mekanisma tubuh badan akan kehilangan air dari pernafasan, perkumuhan buang air besar dan kecil, berpeluh serta produksi hormone. Ini semua akan menentukan keseimbangan pH dengan cara membuang residul asid dalam tisu tubuh badan tanpa merosakkan sel-sel tisu baik.

Sekiranya pH badan terlalu asid maka tisu badan akan rosak. Pemakanan alkali di zaman moden ini adalah sangat susah untuk didapati jadi pilihan kita adalah air alkali yang terbaik untuk kita amalkan.



Baca lanjutan dari artikel ini di..... http://medikcurewater.blogspot.com/2015/05/what-experts-says-about-ionize-alkaline.html


Faktor penting dalam air alkali dari hasil kajian terkini ia harus mengandungi 3 unsur penting. “Alkalized, Micro Cluster and Antioxidant. 


Bandingan antioxidant antara Air Alkali Kangen / RO Water / Tap Water / 100 Plus

Penunjuk -ve menunjukkan anti penuaan. +ve penunjuk cepat tua
 -319 adalah air alkali Kangen 
291 adalah air RO 
852 adalah air paip
507 adalah air 100 plus

Di sini membuktikan air alkali mempunyai anti oxidant tinggi yang mampu mengelakkan menjadi tua dan cepat rosak.


Bandingan pH air antara Air Alkali Kangen / RO Water / Tap Water / 100 Plus.

Penunjuk 7 adalah neutral, 1 - 7 adalah Asid, 7-14 adalah alkali
9.5 adalah air alkali Kangen - alkali
5.6 adalah air RO - asidik 
5,8 adalah air paip - asidik
3.3 adalah air 100 plus - terlalu asidik

No comments:

Post a Comment