Tuesday 13 October 2015

RO Water adalah 'Dead Water'.....

Adakah Anda Tahu Air Yang Anda Minum Tanpa disedari adalah "Air Mati" Air Yang Tidak ada kamdungan bahan mineral yang diperlukan.

This crystal clear water is from a reverse osmosis system, which removes more than harmful chemicals. It also removes essential minerals vital to your health and well-being.

Karen PeltierMarch 18, 2014 Penghidratan, Perubahan Hidup, Natural Food & Minuman

Ini air yang jernih dari sistem osmosis songsang, yang membuang lebih daripada bahan kimia berbahaya. Ia juga mengeluarkan mineral penting untuk kesihatan anda dan kesejahteraan.

Adakah anda minum osmosis songsang (RO), suling atau air botol? Jika ya, teruskan membaca untuk mengetahui mengapa anda mungkin perlu membuat perubahan demi kesihatan dan kesejahteraan anda.

Untuk sementara waktu, keluarga saya dan saya gembira minum osmosis songsang (RO) air pemikiran kita tidak hanya melakukan perkara yang mesra alam dengan tidak minum air botol, tetapi juga melakukan apa yang terbaik untuk kesihatan kita juga. Apa yang kita tidak sedar pada masa itu adalah bahawa kita perlahan-lahan merosakkan badan kita dengan meminum "mati" air - iaitu, tidak sah air mineral penting untuk kesihatan kita, seperti kalsium dan magnesium. Saya tahu ini adalah kes untuk air suling, tetapi terkejut bahawa RO adalah sama buruknya. Kemudian saya mendapat tahu bahawa air botol adalah lebih dibuat menggunakan air RO!

Yang menyebabkan saya tertanya-tanya apa yang terbaik untuk kesihatan keluarga saya. Sekiranya kita mengubah suai air RO yang entah bagaimana? Minum air mineral? Supplement? Hanya menggunakan penapis karbon untuk air paip? Apa sebenarnya? Jika anda tertanya-tanya perkara yang sama, baca terus untuk mengetahui apa yang saya dapati selepas melakukan penyelidikan yang mendalam sedikit.

Apakah jenis air yang anda dapat dengan sistem osmosis songsang?

Nah, sistem RO kelihatan melakukan kerja yang cukup baik menghapuskan bahan kimia, mineral berbahaya, dan bahan cemar dari air paip anda. Kebanyakan bilik mempunyai penapis sedimen yang membuang perkara seperti kotoran dan karat, penapis karbon yang menghilangkan klorin dan bau, dan penapis membran RO yang membuang logam, garam, dan bahan cemar yang berbahaya, seperti meresap, radium, sista (contohnya, Giardia dan Cryptosporidium ), plumbum, dan arsenik - kedua-dua kedua-duanya tidak pengganggu endokrin terkenal seperti yang dinyatakan dalam catatan ini. Sistem RO juga mengeluarkan kira-kira 70 - 80% daripada sebatian organik meruap (VOC) mengikut rencana ini dengan Sistem Air Tawar, kedai dalam talian yang mengkhusus dalam sistem rawatan air.

Tetapi adakah anda tahu bahawa sebagai tambahan kepada perkara-perkara yang berbahaya, ia juga membuang apa yang baik untuk anda - iaitu, mineral makro dan mikro yang sihat (aka mineral)? Menurut laman web Perdana, sebuah pengeluar terkemuka bagi osmosis songsang dan sistem air yang lain, penapis mengurangkan kalsium dan mineral lain sebanyak 99%!

Jadi, apa yang anda berakhir dengan air dengan kedua-dua "buruk" dan "baik" dikeluarkan - menjadikan ia pada dasarnya tidak bermaya pada pendapat saya. Anda boleh rasa, terlalu. Ia seolah-olah rata dan mati. Kucing saya bahkan tidak akan sentuh! Juga, ikan air tawar tidak melakukan terlalu baik hidup di dalam air RO sama ada, itulah sebabnya banyak syarikat menawarkan remineralizing produk untuk pemilik akuarium. Oleh itu, jika ikan dan haiwan tidak boleh hidup dengan air RO, bagaimana boleh kita?

Bagaimana pula dengan air suling?

Air suling Botol sering dibuat dari wap air RO, jadi ia mungkin sesuai untuk besi anda atau mesin wap, bukan hanya untuk anda melainkan anda memeriahkan dengan mineral. Untuk kelihatan sangat terperinci secara mendalam apa air suling adalah dan semua kebaikan dan keburukan, menyemak artikel ini oleh Jon Barron, Pengasas Baseline Kesihatan Foundation.

Bagaimana pula dengan air botol?

Banyak pengeluar air botol hadiah - dan kemungkinan besar beberapa pengeluar minuman berperisa - boleh menggunakan osmosis songsang untuk membersihkan air mereka juga! Jadi, air botol hadiah kegemaran anda atau jenama teh ais mungkin hilang mineral penting juga. Tetapi banyak pengeluar melakukan meningkatkan rasa air mereka dengan mineral. Masalahnya ialah FDA tidak memerlukan mereka untuk mendedahkan sumber, kandungan, atau kaedah pemprosesan, jadi anda sering tidak tahu apa yang anda minum kecuali pengeluar adalah telus. Anda akan terkejut pada berapa banyak jenama utama tidak menyatakan apa yang dalam produk mereka. Juga, air botol hadiah merupakan sisa jelas sumber dan tan botol plastik hanya berakhir di tapak pelupusan kami, jadi ia bukan satu pilihan yang sangat hijau sama sekali.

Apakah mempunyai air tanpa mineral benar-benar yang besar perjanjian?

Ya! Apabila air tidak mempunyai mineral alkalizing seperti kalsium di dalamnya, air dibiarkan lebih sedikit berasid. Air tulen biasanya mempunyai pH 7 dan dianggap sebagai neutral. Apa-apa sahaja di bawah 7 dianggap sebagai lebih berasid dan apa-apa di atas lebih alkali mengikut rencana ini dengan Anne Marie Helmenstine, Ph.D., About.com Kimia Pakar. Juga, minum air berbanding air tulen tidak berbeza-beza agak sedikit dengan pH 6,5-8,5, kerana mineral dan gas di dalamnya. Helmenstine menimbangkan apa-apa air minuman di bawah 6.5 untuk menjadi berasid.


Bandingan pH air antara Air Alkali Kangen / RO Water / Tap Water / 100 Plus.
Penunjuk 7 adalah neutral, 1 - 7 adalah Asid, 7-14 adalah alkali
9.5 adalah air alkali Kangen - alkali
5.6 adalah air RO - asidik 
5,8 adalah air paip - asidik
3.3 adalah air 100 plus - terlalu asidik

Memandangkan air RO biasanya mempunyai pH di suatu tempat antara 5 - 6 mengikut Sistem Air Tulen Ketik, pembekal sistem RO, anda pasti minum air berasid jika anda menggunakan sistem RO di rumah atau minum air botol bukan galian semula yang telah dicipta menggunakan sistem RO.

Banyak pengeluar RO mendakwa isu pH ini bukanlah satu masalah besar, kerana air berasid berakhir dalam perut kita, iaitu persekitaran yang berasid. Tetapi mereka hilang titik - badan kita memerlukan mineral tertentu untuk berfungsi secara optimum - dan orang-orang mineral adalah apa juga membuat air yang lebih beralkali. Plus, mineral sangat bioavailable apabila mereka berada di dalam air dan juga boleh meningkatkan pengambilan mineral apabila mabuk sempena makan kerana artikel ini di magnesium yang kaya dengan air yang telah diterbitkan dalam American Journal of Nutrition membuat kesimpulan.

Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) akan bersetuju bahawa mempunyai air sepenuhnya dilucutkan mineral bukan idea yang hebat. Menurut buku ini 2009, "Kalsium dan Magnesium dalam Air Minuman: Kepentingan Kesihatan Awam," oleh WHO, air minuman harus mengandungi sekurang-kurangnya 25-50 mg / l magnesium dan elaun harian yang disyorkan untuk magnesium perlu dipenuhi supaya kita mempunyai "badan sihat, kurang penyakit kardiovaskular dan jangka hayat yang lebih panjang." Kalsium adalah penting juga dan WHO menyatakan bahawa "tinggi kalsium air (dan kalsium daripada sumber-sumber lain) memberi manfaat kepada kesihatan tulang dengan menyekat penyerapan semula tulang."

Kerana manfaat kesihatan kalsium dan magnesium, WHO membuat kesimpulan bahawa "terdapat keperluan untuk mengimbangi potensi aspek benefisial POU [Point Penggunaan] dan POE [Point of Entry] peranti yang serentak membuang bahan cemar kesan terhadap negatif potensi kesan mengurangkan kalsium dan / atau magnesium dan fluorida peringkat untuk di bawah tahap yang disyorkan dalam air minum. "

Apakah peranan yang melakukan kalsium dan magnesium bermain dalam kesihatan anda?

Kalsium dan magnesium adalah dua daripada mineral utama yang badan kita untuk berfungsi pada tahap yang terbaik yang dikeluarkan oleh sistem RO dan penyulingan wap, jadi mari kita lihat apa yang mereka lakukan.

Magnesium memainkan peranan yang penting dalam badan kita kerana ia terlibat dalam lebih 300 tindak balas biokimia dalam badan mengikut Medline Plus, sebuah laman web National Library US Perubatan dan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). Magnesium terdiri daripada 50-60% daripada tulang dan tisu lembut mengikut Lembaran Fakta NIH Magnesium untuk Profesional Kesihatan, jadi ia pasti memainkan peranan penting dalam pembentukan kesihatan tulang dan tisu kuat. Malah, satu kajian baru-baru ini oleh Institut Norway Kesihatan Awam menunjukkan betapa penting magnesium adalah untuk kesihatan tulang dengan menunjukkan bahawa minum air yang rendah dengan magnesium membawa kepada lebih banyak keretakan pinggul untuk kedua-dua lelaki dan wanita; cukup menarik, mereka tidak mendapati bahawa tahap kalsium yang berkaitan dengan patah tulang pinggul.

Magnesium juga mengekalkan sistem saraf yang sihat dan fungsi otot, menyokong sistem imun, mengawal tekanan darah dan paras gula dalam darah; dan memainkan peranan penting dalam pengeluaran tenaga dan protein membuat. Medline Plus juga menunjukkan bahawa penyelidikan sedang dijalankan untuk menentukan peranan magnesium dalam pencegahan dan pengawalan gangguan seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, dan penyakit jantung.

Kalsium adalah mineral yang penting untuk beberapa fungsi tubuh. Di samping memberi struktur dan kekuatan untuk tulang dan gigi, kalsium juga memainkan peranan penting yang lain dalam badan, seperti mengadakan isyarat saraf, menjadikan otot bergerak, membantu dalam pengeluaran hormon dan enzim, dan membantu saluran darah mengedarkan darah ke seluruh badan mengikut NIH. Untuk maklumat mengenai manfaat kesihatan, dos, makanan tambahan, dan banyak lagi, lihat Lembaran Fakta Kalsium NIH untuk Pengguna.

Jadi, seperti yang anda lihat, kita benar-benar memerlukan kalsium dan magnesium dalam air dan tidak perlu bergantung kepada hanya mendapatkannya daripada makanan dan makanan tambahan. Semakin mengambil dalam mineral penting dengan menghirup air selepas semua, bagaimana alam bertujuan untuk menjadi.

Bagaimana pula dengan mineral surih?

Sistem RO mengeluarkan 99% daripada segala mineral, termasuk mineral surih, yang juga dipanggil mineral mikro, kerana jumlah yang kecil di antara mereka yang diperlukan setiap hari untuk kesihatan yang optimum dan kesejahteraan. Ramai akan menyokong bahawa anda boleh mendapatkan mineral ini daripada makanan, tetapi racun perosak sintetik dan keadaan tanah yang lemah telah dilucuti banyak mineral ini, itulah sebabnya makan organik adalah sangat penting.

Mineral termasuk perkara-perkara seperti kromium, tembaga, fluorida, mangan, molibdenum iodin, selenium, besi, dan zink. Untuk melihat semua manfaat kesihatan yang mereka berikan, menyemak artikel About.com ini.

Jadi apa yang perlu anda minum?

Pemikiran saya adalah bahawa hanya minum air paip biasa tidak adalah pilihan terbaik. Juga, kadang-kadang ia tidak berbau yang lazat atau terbaik. Mengeluarkan bahan cemar dan bahan kimia yang berbahaya, seperti klorin, dari air anda adalah amat penting. Satu laporan 2011 pada air botol hadiah oleh Kumpulan Kerja Alam Sekitar mencadangkan anda minum air paip ditapis bukan air botol, tetapi ia tidak menunjukkan apa jenis penapisan adalah yang terbaik.

Jadi, sekurang-kurangnya saya akan mengesyorkan menggunakan produk dengan penapis karbon mudah, tetapi penapis karbon masih boleh meninggalkan beberapa perkara yang tidak diingini di dalam air anda seperti bahan cemar bukan organik terlarut dan logam berat (contohnya, antimoni, arsenik, asbestos, barium, fluorida , merkuri, nikel, nitrat, sulfat, talium) mengikut rencana ini dengan LiveStrong.com. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa sistem yang menggunakan kartrij pengurangan fluorida dan kartrij seramik sebagai tambahan kepada penapis karbon mudah yang melakukan kerja yang lebih baik. Oleh itu, yang boleh menjadi pilihan yang lebih baik.

Tetapi bagaimana pula dengan air RO? Jika anda boleh menambah mineral untuk air anda dan membuat ia lebih alkali, saya fikir RO adalah pilihan yang baik, kerana ia menghilangkan semua tak diingini jika dikekalkan dengan betul. Walau bagaimanapun, sesetengah sistem tidak membazirkan banyak air. Nasib baik, beberapa pengeluar kini menawarkan "sifar-sisa" sistem RO, yang lebih mesra alam pada pendapat saya dan oleh itu pilihan yang lebih baik. Tetapi itu masih meninggalkan persoalan mineral.

(Dialih bahasa dari artikel sebenar dalam English).

No comments:

Post a Comment