Tuesday 11 April 2017

PERLUKAH SUPPLEMENT UNTUK MENAMBAH KESIHATAN TUBUH BADAN

INFO SUPPLEMENT

Supplement penting untuk kita ambil sebagai penambah kepada kekurangan di dalam tubuh badan kita.

Kenapa ianya penting untuk tubuh badan kita...??? Jawapannya kerana pemakanan yang kita ambil bukan makanan seimbang dan kekurangan Vitamin dan Mineral yang diperlukan tubuh badan.

Cuma ada beberapa perkara penting yang harus kita fahami dan ketahui untuk ambil supplement apa pun.

Jenis supplement juga sangat-sangat penting kita ketahui kerana ada berjenis-jenis di pasaran yang dalam bentuk yg berbagai-bagai. Jadi utk mengamalkan kita juga harus tahu bagaimana kita nak ambil supplement2 ini... 

Sebagai contoh - ada jenis supplement yg susah utk diserap ke dalam badan kita dan bila kita makannya dia akan meninggalkan deposit ke dlm badan. Ada jenis supplement yg agresif di mana bila kita makan dia akan terus bertindak dan bila kita makan berterusan ia akan terlebih di dlm tubuh badan.. Ini adalah contoh2... tidak semua yg begini namun kita kena pula tahu jenis supplement dan vitamin apa yg kita ambil utk tubuh badan kita... 

PENINGKAN DAN MEMENINGKAN......😜😜😜

Tak apa... cuba amalkan ini sbg panduan asas...

Yg pertama bila makan supplement jgn terus berterusan...  gunakan tektik begini untuk tengok kesesuaian supplement tersebut.
a. Makan selama 7 hari dan rasa apa perubahan atau kesan dari pemakanan supplement tersebut. 

Ada beza dari keberkesanan itu adalah dari tindak balas supplement itu.. bezakan dengan kesan sampingan contoh kita elagik bila makan seperti naik ruam atau gatal atau sakit kepala kesangatan.. ini tidak sesuai... kena stop.

Kesan tindak balas seperti berpeluh atau pening-pening lalat atau rasa lebih tenaga atau apa-apa yang positif adalah kesan baik... atau rasa letih atau tidak bermaya dalam sesuatu masa dan bukannya sepanjang masa dan hanya satu dua hari sahaja maka ini adalah juga kesan baik dalam bentuk negatif efek pada tubuh badan

b. Makan selama 30 hari dan lihat kesan perubahan tubuh badan anda.. kalau ada nampak teruskan kalau tidak tubuh badan anda mungkin tak perlu supplement tersebut. Cari lain yang lebih sesuai dan supplement yang bentuk lain pula.. cuma faham kita disini bukan produk tidak berkesan tetapi tubuh badan anda dah ada supplement cukup yang ada dalam produk berkenaan.. cari bahan yang berlainanan mungkin ada perubahan baik nanti.

c. Makan selama 3 bulan dan rehat 1 bulan.. kemudian continue balik. 

Ini adalah untuk membantu tubuh badan anda adjust diri dia sendiri supaya serasi dan tidak pengantungan kepada produk semata-mata. Kalau stop ada rasa kesan negative maka produk tersebut adalah jenis booster dan ini tak berapa sesuai diamalkan.

Tujuan Supplement adalah untuk menampung apa yg kurang dan bukan dalam bentuk merawat.. sebaiknya kalau nak merawat cari produk untuk merawat tetapi kalau cari produk untuk kuatkan sistem badan dan tubuh badan sendiri lawan penyakit... ini adalah yang terbaik.

Yg kedua makan supplement yg berbentuk food... ini lebih selamat kerana kalau bentuk food ianya adalah sesuai dgn kita yg dok makan hari2.. 

Yg ketiga makan supplement yg Natural atau jenis Bio kerana bila sumber yg asli maka senang utk pencernaan dan ia tidak ada paksaan. Maksudnya ia blh terelai atau dinyahkan oleh sistem badan sebagai bahan buangan bila tubuh badan tidak perlukan. 

Yg keempat... cuba ambil yg single product.. maksudnya ia nya dibuat hanya dari satu jenis bahan sahaja.. ini utk mengelakkan dari komplikasi.

Saya nak syorkan satu produk yg mempunyai byk khasiat dan selamat utk diambil sbg makanan tambahan dan ianya baik utk rawat sistem tubuh badan dgn secara natural.. ia tingkatkan imunisasi tubuh badan dgn semulajadi.

Allah jadikan tubuh badan kita ini boleh melawan sebarang jenis penyakit cuma ada ketikanya tubuh badan kita down oleh sesuatu dan kita jatuh sakit tetapi kalau imunisasi tubuh badan kuat dan anda tahu bagaimana menguatkannya semula maka anda tidak akan jatuh sakit yg memudaratkan.

Saya syorkan :-

1. UKON KANGEN WATER - diimport dari Jepun (Mahal sikit tapi sgt bagus dan popular di America, Canada, Jepun dan Australia). 

2. ULTRA BLACK PIPER TUMERIC....  saya buat sendiri dan murah.... utk rawatan awalan dan peringkat stage permulaan.

HNZL 

No comments:

Post a Comment