Monday 13 March 2017

PENTING VITAMIN D KEPADA KESIHATAN KITA

Vitamin D adalah penting untuk kesihatan yang baik, dan mungkin salah satu penyelesaian yang paling mudah untuk pelbagai masalah kesihatan, penyakit mata untuk usus, dan syarat berakar umbi dalam keradangan kronik dan disfungsi imun khususnya.

Kekurangan vitamin D adalah biasa di seluruh dunia, walaupun di kawasan sundrenched, namun ramai orang, termasuk doktor, tidak menyedari mereka mungkin kekurangan nutrien yang penting ini.

Malah Indian Medical Association1 menolak untuk kempen kesedaran di seluruh negara, mencatatkan bahawa kekurangan vitamin D adalah lazim di India, membuat orang lebih terdedah kepada penyakit kronik seperti diabetes, serangan jantung, strok dan kanser.

Walaupun namanya, vitamin D sebenarnya adalah hormon steroid, yang ada perolehi terutamanya dari sama ada matahari pendedahan atau makanan tambahan, bersama-sama dengan beberapa makanan. Banyak manfaat kesihatan adalah disebabkan oleh keupayaan untuk mempengaruhi ungkapan genetiknya.

Selain itu, penyelidik telah mendapati bahawa vitamin D terlibat dalam jentera selular biokimia SEMUA sel-sel dan tisu dalam badan anda. Oleh itu, apabila anda tidak mempunyai cukup, badan anda perjuangan untuk berfungsi secara optimum.

Dalam artikel ini saya akan mengkaji semula beberapa keadaan kesihatan yang lebih baru-baru ini dihargai di mana kekurangan vitamin D boleh memainkan peranan penting.

Sebagai peraturan umum, ia adalah langkah yang bijak untuk meningkatkan status D vitamin anda tanpa mengira apa yang merunsingkan anda, tetapi jika anda mengalami mana-mana syarat-syarat berikut, mengoptimumkan anda vitamin D adalah dinyatakan dengan jelas.

Ingat bahawa walaupun cahaya matahari adalah cara yang ideal untuk mengoptimumkan vitamin D anda, musim sejuk dan kerja mencegah lebih daripada 90 peratus daripada mereka yang membaca artikel ini daripada mencapai tahap ideal tanpa suplemen. Satu-satunya untuk tahu anda mempunyai tahap terapeutik vitamin D adalah untuk mengukurnya.

No comments:

Post a Comment