Saturday 13 May 2017

PERKARA MUDAH UNTUK PERUT BUNCIT

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

7 Perkara Mudah Utk Hilangkan Perut Buncit...

Perut yg besar adalah sesuatu yg bukan shj pertambahan berat namun ia lebih penting lg adalah dr sudut kesihatan...  perut besar adalah tidak sihat....

Amalkan perkara2 ini dan InsyaAllah anda akan dpt kesihatan yg terbaik...

1. Elakkan makan gula proses

Gula yg diproses adalah sgt2 membahayakan dan ianya tidak memberikan apa2 impak kesihatan pd diri anda dan jika terlebih maka amat2 membahayakan..

Jauhi gula proses dan anda akan lebih sihat serta akan mendpt perut yg ideal.

2. Lakukan senaman aerobic 

Senaman begini akan meleraikan lemak di perut anda. Kajian mendpti setiap seorg yg membuat senaman aerobik akan lebih sihat serta mendpt bentuk badan yg ideal.

3. Weight lifting 🏋....

Amalkan mengangkat benda2 sedikit berat bg menyesuaikan tenaga anda kpd yg dah berusia dan kpd yg masih mudah digalakkan utk buat amalan angkat beratan di gim2...

4. Minun Air Kangen Lemon

Amalkan minum air kangen yg diperah lemon kerana ia memberikan antioxidant tinggi dan vitamin C yg baik kpd tubuh badan. Ia dpt meningkat metabolisma tubuh badan dgn cepat dan ini sgt2 diperlukan oleh tubuh badan utk burn calori lemak dan guna tenaga serta merangsang sistem pencernaan anda.

5. Makan diet seimbang

Makan makanan yg tinggi fiber atau serat kerana ini tidak akan naikkan tubuh badan anda. Ia senang dicernakan dan cepat beri tenaga.

Manafaat serat yang byk akan mengurangkan risiko anda utk penyakit kencing manis, kolesterol tinggi, penyakit jantung, sembelit dan meningkatkan penghadaman.

Mengikuti sifat-sifat ini, serat telah terbukti utk membantu dgn penurunan berat badan, mengurangkan lemak perut selain membantu anda kehilangan berat badan. Sebab mengapa ia berfungsi ialah diet yg tinggi dlm serat makanan yg beri kecenderungan utk menjadi lebih pengisian dan memberikan rasa kenyang slps makan.

Satu lagi faedah penurunan berat badan dgn serat adalah bahawa ia cenderung untuk menjadi kurang padat tenaga (kurang kalori utk jumlah makanan yg sama).

Sgt jelas bahawa kita semua perlu lebih byk serat dalam diet kita.

Dlm kehidupan harian kita terdpt byk bukti menunjukkan bahawa 90% kita tidak mengikuti pengambilan serat harian yang disyorkan.

Berapa byk serat yg cukup untuk memenuhi keperluan harian?

Wanita perlu makan 21-25 gram serat setiap hari, manakala lelaki selama 30 hingga 38 gram sehari.

Sumber-sumber terbaik serat pemakanan buah-buahan, biji-bijian, sayur-sayuran, dan kekacang, dan lebih khusus, quinoa, kacang, biji chia, kale, oat, dan buah beri seperti strawberi, blueberry.

6. Ambil produk kesihatan hilangkan lemak dan turun berat badan

Saya mencadangkan teh organic atau produk kesihatan spt Comel Loteh Power Slimming Drinks yg saya buat sendiri kerana bahan2 ini adalah natural.. tidak dinafikan byk produk di pasaran namun ia tidak membantu kerana majoritinya adalah jenis Detox bukan Fat Burning... kalau produk tersebut hanya beri kesan ke tandas maka matlamatnya agak berlainan dr target kita.

Jadi pilih yg terbaik kerana dr jangka panjang anda perlu sesuatu yg baik utk tubuh badan.

7. Amalkan makan yg sedikit2..

Makan sedikit2 tapi berulang... cara ini adalah yg terbaik namun elakkan makan dan tidur dlm waktu yg singkat.. sekurang2nya selepas makan 4 jam baru tidur..

Amalkan moga jadi ibadah.. niatkan kerana Allah Taala semata2 agar sihat dpt beribadat utk dpt Redha Allah..

HNZL

No comments:

Post a Comment