Monday 17 July 2017

Depression dan Anti-depression...

Atas permintaan berkenaan Depression dan Anti-depression... ini saya beri sedikit panduan...

Sekiranya anda dlm keadaan depression, stress, tertekan atau selalu dirundung resah gelisah kini anda ada sesuatu yg meyakinkan anda dpt buat utk hilangkan semua ini...

Ingat kajian menyatakan sekiranya anda dlm situasi begini maka anda akan ditimpa sakit dgn mudah kerana sistem imunisasi tubuh badan anda down.

Jadi bagaimana utk atasi depression ini... kalau anda ke Klinik atau hospital dan cakap anda dlm keadaan tertekan maka sudah pasti doktor yg rawat anda akan berikan ubat utk tingkatkan serotonin dlm otak anda yg mana ia akan beri kesimbangan bahan kimia dlm tubuh badan menurut Chemical Imbalance Theory..

Namun menurut kajian terkini bahawa kekurangan Serotonin yg menyebabkan depression berlaku adalah tidak lg benar... jadi kalau anda ambil ubatan ini anda tidak akan sembuh dlm erti kata sebenar..

Yg sebenarnya anti-depression perlu ambil Supplement shj dlm 4 kategori...
1. Minyak ikan
2. Vitamin D
3. Methyfolate sejenis folic asid atau Vitamin 9
4. S-Adensosylmethionine atau SAMe..

Statistik berkenaan anti-depression pd tahun 2015 menunjukkan Teory Serotonin adalah salah...

Depression biasany akan dikaitkan dgn penyakit gastrik, ketidak seimbangan immunisasi, sakit cardio, sakit neuro, type 2 diabetes dan cancer..

Jadi kalau anda tak nak sakit ini hinggap pd anda maka ambil Supplement di atas agar anda tidak dlm situasi stress senantiasa..

Satu lagi fakta mudah adalah di mana anda harus makan makanan yg berunsurkan antioxidant tinggi utk elakkan depression ini... ini juga akan beri kesan baik kpd tubuh badan... antioxidant tinggi blh merangsang sel dlm tubuh badan anda.

Paling mudah nak dptkan antioxidant tinggi adalah dgn minum Air Kangen. Telah terbukti kandungan antioxidant adalah sgt tinggi dlm air kangen.. Pelajari ini....

Eat Real Food dan Elakkan Makanan Yg Diproses....

HNZL

No comments:

Post a Comment