Saturday 17 March 2018

BAGAIMANA AIR ALKALI BERTINDAK DENGAN SISTEM TUBUH BADAN

🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀

Mengetahui bagaimana Air Alkali bertindak dgn sistem tubuh badan...

Mesti ramai yg tertanya2 bagaimana air alkali blh membantu tubuh badan anda yg ada masalah pencernaan disebabkan oleh pemakanan kita hari ini.. jom kita cerita asas...

Utk memahami bagaimana asid hidroklorik berfungsi di perut kita... sel-sel di dinding perut kita menghasilkan asid hidroklorik sebagai asas yg diperlukan secara langsung. Karbon dioksida, air dan natrium klorida atau kalium klorida adalah bahan yg menjadikan asid hidroklorik. 

Oleh itu, hasil sampingan utk menjadikan asid ini adalah natrium bikarbonat yg masuk ke dalam aliran darah kita dan bertindak sebagai buffer alkali yg meneutralkan asid berlebihan dlm darah. Mereka melarutkan bahan buangan asid pepejal ke dlm bentuk cecair. Setelah sisa-sisa asid ini dinentralisasi, karbon dioksida tambahan dibebaskan yg dilepaskan melalui paru-paru.

Seperti yang kita ketahui bila umur meningkat maka penampan alkali ini menjadi sgt rendah dan tubuh kita menumpuk lebih byk buangan berasid. Sel-sel badan kita ada sedikit alkali dan agar mereka dpt menghasilkan asid... mereka perlu juga menghasilkan alkali. Apabila nilai pH perut melebihi 4, ia tahu apa yang perlu dilakukan tetapi ketika tahap pH berada di bawah 4, perut tidak tahu apa yang harus dilakukan. Itulah apabila kita mula mengambil ubat-ubatan yg alkali untuk melegakan perut di asid dan kesakitan gas yg dok tendang naik...

Pada ketika ini, tiada penimbal alkali yg dpt ditambahkan pd aliran darah kita dan asid hidroklorik tidak dihasilkan. Jadi apa yang perlu kita lakukan ialah membekalkan alkali ke dalam badan kita seperti minum air beralkali yg paling cepat atau makan makanan beralkali namun makanan beralkali akan jd permasalahan kerana asid perut dah terlalu tinggi dan sistem tubuh badan tak dpt kenal pasti apa yg ia harus lakukan.. 

Jadi kesimpulannya minum air alkali... dan alkali yg baik adalah air berstruktur ion spt AIR KANGEN...

Pm saya bagaimana nak dptkan mesin air kangen atau atau bagaimana anda nak merawat dgn guna air kangen..

HNZL

No comments:

Post a Comment