Thursday 5 April 2018

BAGAIMANA NAK RAWAT DEMAM

💐💐💐💐💐💐

Menjawab soalan bagaimana nak rawat demam dgn ubat semulajadi bg melegakan demam...???

Yg paling mudah utk rawat demam adalah minum air dgn kadar yg byk... bila kita demam situasi tubuh badan kita berubah dlman dan luaran atas sebab2 tertentu terutamanya cuaca... Bila imunisasi badan kita tak kuat atau agak down sebab2 tertentu maka kita akan rasa nak demam... kalau kita jumpa doktor ia akan bg ubat demam serta antibiotik dan kemudiannya suruh minum air byk...

Minum air byk ada 2 keadaan.. agar kita tak hydrated dan yg kedua agar suhu dlm badan akan seimbang sebab air. Juga dgn amalan air ia akan cepat turunkan suhu badan yg panas sebab demam..

Di dlm tubuh badan ada biokimia yg semulajadi terhasil sebab kuman yg menjadikan suhu badan meningkat. Biokimia ini dinamakan prostaglandin. Biokimia ini akan menyebabkan pengecutan salur darah kita yg kita rasa seram sejuk. Ini adalah tindakan normal dimana otot2 kita juga akan mengecut yg menyebabkan kita rasa mengigil..

Ingat ya.. demam adalah bukan penyakit jika sekiranya ia tidak merebak atau lamanya demam tersebut.. kalau melarat sehingga lebih 5 hari dan kahak bertukar jd kuning kehijauan maka kita dah dijangkiti kuman yg kronik... perlu rawatan doktor dgn segera... Namun kalau setakat demam2 biasa adalah juga bagus utk tubuh badan anda... jgn terus ambil ubat ya... layan demam itu dgn baik dan minum air byk.. tak perlu ambil ubat atau antibiotik kerana ini akan menyebabkan ketahanan semulajadi anda akan lebih tak kuat..

Seperti yg saya sebut.. layan sakit demam ini dan jgn risau sebab ia bukan jenis penyakit tapi monitor jgn demam jd keterlaluan... kalau semakin teruk maka anda perlu lakukan sesuatu dgn segera.. 

Kenapa ada bagus juga kalau jadi sakit demam ini...???

- Ia meningkatkan sel darah putih terhasil. 
- mengurangkan kesan2 keracunan kuman atau bakteria
- menghapuskan kuman2 dlm suhu yg lebih tinggi dr biasa..

Namun ini adalah baik pd peringkat awalan demam shj ya...

Langkah awalan yg saya nak syorkan adalah gunakan Kangen Water 9.5 dgn minum byk dan minum Kangen Water 11.5 segelas beberapa kali dlm sehari sehingga anda rasa berpeluh. Bila berpeluh maka anda dah stabilkan situasi tubuh badan dan ia dlm proses penyembuhan...

Kenapa Air Kangen dpt cepat menyembuhkan demam... ???

3 sebab.. Alkali... Antioxidant dan Sel Air Halus...

So... kalau anda demam lepas ni jgn terus ambil ubat atau antibiotik.. layan dulu dgn air kangen dan lihat tubuh badan anda membuat penyembuhan semulajadi..

Wallahuaklam 

HNZL

No comments:

Post a Comment