Saturday 13 October 2018

REPORT TESTING PRODUCT PIPER TURMERIC

Mesti baca posting ini... 😊😊😊

πŸ”₯πŸ”₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ’₯πŸ”₯πŸ”₯
🌹UJIAN KLINIKAL PRODUK PIPER TUMERIC🌹
πŸ’₯πŸ’₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯πŸ’₯πŸ’₯

Asslm semua…..

Seperti yg saya beritahu report Piper Tumeric yg saya buat di Bahagian Farmasi Universiti Sains Malaysia (USM) dah siap. Finding yg didapati melalui Laporan Test GCMS. Sila lihat attachment yg saya uploadkan di sini. 

GCMS – Gas Chromatograph Mass Spectrometry adalah satu bentuk test dlm saintifik yg dikenali sebagai ‘Gold Standard for Forensic Substance Identification’ kerana ia menggunakan 100% spesifik ujian dlm penilaiannya. _(_Forensic produk oooo… bukan takat kat hospital ada Forensic ni...😁😁😁_)_ Ia adalah salah satu cara utk kesan drug test atau detect produk purity. Caranya ia pisahkan volatile compounds dan hasilkan satu thomografi carta graf sesuatu komponen tersebut.

*Lapuran ujian di mana bahan mentah Piper Tumeric menyatakan kehadiran sebatian Tumerone sebanyak 42.48% isipadu (95% kesamaan) pada minit 42.48 dan juga sebatian Piperine sebanyak 19.6% isipadu (99% kesamaan) pada minit 15.56 Tumerone merupakan sebatian aktif bagi Curcumin (Kunyit) manakala Piperine merupakan sebatian aktif bagi Black Piper (Lada Hitam). *

2 sebatian ini ada dlm Piper Tumeric pada kadar yg tinggi dan penentuan ini kita blh disimpulkan bahawa produk Piper Tumeric ini mempunyai Sebatian Tinggi Bahan Aktif. Melalui test ini ia membuktikan sebatian tersebut hadir dalam produk Piper Tumeric. Tidak ada sebatian lain yg didapati di campur atau dari unsur luaran atau dipanggil Adulteration. Di sini sebatian 2 komposisi dalam Piper Tumeric menunjukkan ia mempunyai sebatian yg tinggi.

_(_Kalau bahasa saya….. sebab tu bila kita makan ia beri kesan yg segera dan ia memang ada efek baik kpd tubuh badan. Kerana produk Piper Tumeric tinggi atau bahasa kita memang ianya PURE dari segi pembuatan dan juga sebatian ini juga menunjukkan ia sangat tinggi peratusnya dlm bahan aktif Curcumin yg memberikan kesan yg sgt baik kpd pengambil utk merawat atau menambah-baikkan kesihatan tubuh badan. Ia juga membuktikan hanya bahan semulajadi sahaja diguna-pakai dgn tidak ada bahan asing dicampur.) __

Harapan saya dgn test ini akan menambahkan keyakinan kpd semua utk mencuba maupun mengamalkan produk PIPER TUMERIC sbg amalan seharian anda. Guna dan amal dengan penuh yakin… InsyaAllah penyembuhan adalah hak Allah semata… kita berusaha… moga Allah redha dan kita redha dgn ketentuan Allah.

Walluaklam….

HNZL






No comments:

Post a Comment