Sunday 24 September 2017

AUTOIMMUNE DISORDER

Autoimmune lebih merujuk kpd immune disorder. Kita lihat apa penyebabnya...

Byk kajian pasal ini yg belum dpt di ketahui punca namun ia ada bersangkutan dgn virus dr bakteria, komposisi dadah yg diambil (jenis ubatan dadah), bahan kimia yg digunakan harian, persekitaran dan juga mungkin dr keluarga yg ada masalah ini.

Apa efeknya... ia akan mudah menyerang sendi, otot, kulit dan yg lebih teruk adalah sel darah merah, saluran darah, tisu2 dan beberapa organ badan.

Selalunya yg akan kena autoimmune ini adalah wanita dlm peratus 75%.. jadi lelaki selamat la sikit... 😊😊..

Jenis darah pun memainkan peranan.. jenis O ni dia kuat sikit sebab darahnya jenis nipis tapi kuat immune system dan juga asidik tinggi dlm perut... org ni dia boleh makan apa saja... sebab asid perut kuat...😁😁. So darah O terbaik (sebab saya pun darah O.. 😆😆😆). Darah O umur dia panjang sikit... jarang kena autoimmune tapi kalau kena pun ia akan efek jenis sakit pencernaan disorder, tyroid dan arthritis.

Apa action nak kita ambil... makan diet seimbang, exercise, rehat mencukupi, vitamin baik utk jaga sistem tubuh badan (Piper Tumeric.. 😁😁😁), jaga jgn terlalu stress, limit dr selalu terkena matahari panas dan beberapa amalan sihat... So nak cakap susah juga nak ambil pre-caution macamana nak jaga jgn kena... nasihat mudah saya jaga air dlm badan anda dan semestinya air yg terbaik iaitu air kangen kerana ia ada unsur micro cluster yg blh beri rawatan sehingga cell level...

Rawatan autoimmune pula kalau dah kena dan nak sembuh kena tgk jenis Autoimmune apa yg sesorg itu kena... ada berbagai2 cara utk rawatan... dan ini anda kena diagnose dulu tgk apa jenis autoimmune yg ada kena..

Harap bermanafaat...

HNZL

No comments:

Post a Comment