Tuesday 3 October 2017

ASID URIC TINGGI CARA CEGAH

💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊💊

Cara Cepat Nak Hapuskan Penghabluran Asid Uric Dari Tubuh Anda Untuk Mencegah Terkena Gout Dan Sakit Sendi

Selalu berlaku kepada lelaki. Wanita kurang sikit.

Apabila buah pinggang tidak dpt menapis sisa dari badan dgn betul, ia membawa kpd metabolisme asid urik yang tidak sepatutnya....yg akan berkumpul di sekitar sendi dan menyebabkan keradangan.

Jumlah berlebihan asid urik dalam sendi menyebabkan penghabluran akan dpt dilihat melalui sakit sendi, bengkak, kebas, kegagalan buah pinggang, arthritis, dan gout. Bila ia gagal ditapis maka ia akan berada di dalam darah yang sepatutnya ia diflush melalui urine. 

Jika tidak dirawat dengan betul dan sakit menjadi kronik maka gout akan menyebabkan keradangan sendi dan arthritis yg akut. Sakit akan berterusan dalam 3 ke 10 hari bergantung kpd situasi tubuh badan anda.

Gout, atau hyperuricemia, adalah gangguan metabolik yg dihasilkan akibat drpd pembentukan asid urik yg berlebihan di kaki. Ia disertai oleh serangan sakit teruk dan akan menyebabkan deposit batu karang.

Apa yang anda kena buat :-
1. Rest and Revert (rehat dan cari cara bagaimana nak rawat sakit tersebut)
2. Ambil cepat2 pain killer. Cari yg blh reduce keradangan. (Ambil jenis Celecoxib 200mg dan Paracetamol 500mg bersama2)
3. Jgn ambil ubat jenis aspirin sebab ia akan jadi lebih teruk.
4. Jgn minum jenis minuman bersoda atau minuman bergula
5. Letakkan ais di tempat sakit ATAU letakkan Air Kangen 11.5 di tempat sakit (saya try ini dan sgt2 berkesan.... dlm masa 15 minit reda perlahan2... ulangi kerap dan anda akan dpt keradaan yg optimum dari sakit berdenyut2)
6. Minum air dgn kadar byk dan ambil Air Kangen pH tinggi sebab asid urik kena lawan dgn air alkali.
7. Jauhi makanan tinggi ‘purine’ – contoh high protein daging dan seafood.
8. Ambil makanan spt asparagus, kekacang kering, cauliflower, spinach, cerial.
9. Minum kopi tanpa gula utk elak jadi Gout.
10. Jaga tekanan darah tinggi – lower pengambilan garam
11. Turunkan berat badan
12. Dptkan secukupnya Calcium
13. Jaga bila nak ambil Vitamin atau supplemment kerana ia boleh jadi teruk. 
14. Elak Vitamin A dan Niacin kerana ia akan menyebabkan serangan
15. Jaga dan elakkan diri anda dr mencederakan tempat sakit spt pergi mengurut atau apa2 yg akan menyebabkan tempat sakit diganggu.
16. Ada beberapa jenis spices yg bagus utk bantu ini spt CURCUMIN dalam TUMERIC.

Langkah selanjutnya serta langkah pencegahan utk mengeluarkan jumlah asid urik berlebihan dr badan adalah dgn membuat perubahan diet dan gaya hidup. Elakkan gula, alkohol, makanan yg diproses, dan makanan yg tinggi dalam lemak tepu, dan memberi tumpuan kpd buah-buahan dan sayur-sayuran.

Juga, pastikan anda minum byk Air Kangen untuk menyokong penghapusan sisa. Ini adalah makanan dan minuman yg paling bermanfaat dalam kes sakit sendi dan gout:

- NENAS ada Bromelain yg tinggi.... mempunyai ciri-ciri anti-radang dan analgesik.

- LEMON adalah air alkali yg merangsang penyingkiran asid urik, menghalang penghablurannya di dalam badan. Perah lemon dan tambah 200 mililiters air, Minumlah setiap pagi pada perut kosong. Bagus kalau dicampur dgn madu dan sedikit bawang putih serta halia.

- BAKING SODA adalah cara lain untuk menangani sakit gout dan sendi. Hanya tambah setengah sudu teh dalam secawan air dan minum setiap hari. 

- CURCUMIN adalah bahan aktif dlm kunyit...ia mempunyai sifat anti-radang yang kuat. Saya syorkan PIPER TUMERIC yg saya buat sebagai amalan Food Supplement. 

- FLAXSEEDS penuh dgn komponen yg sihat utk membantu penghapusan asid urik.

-ACV (cuka sari apel) blh mengalkalikan badan seperti air limau dan merangsang penghapusan asid urik. Tambah satu sudu kepada 200 mililiter air dan minum minuman sihat sebelum makan untuk merawat dan mencegah gout.

Selain dr itu pastikan anda terlibat dam beberapa kegiatan yg santai sepanjang hari untuk menguruskan tekanan kerana ia dpt membantu dlm menjaga kesihatan anda.

Selamat Menjaga Kesihatan Tubuh Badan Anda Dari Sakit Tiba-Tiba Yang Anda Tak Nampak...

MOGA BERMANAFAAT....

HNZL

No comments:

Post a Comment