Thursday 10 August 2017

JANTUNG ANDA ADALAH TANGGUNGJAWAB ANDA MENJAGANYA

🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 

Bagaimana Anda Dapat Melindungi Kesihatan Jantung Anda....

Adakah anda sedang mencari cara alternatif utk meningkatkan kesihatan jantung anda? 
Di sini ada beberapa cadangan utama saya:

⚡ Kurangkan bijirin dan gula dlm diet anda. Buat perancangan pemakanan anda dan ini sgt penting untuk menghilangkan bijirin dan gula yang mengandungi gluten, terutamanya fruktosa.
⚡ Ambil bahagian yang baik shj dari makanan jenis mentah anda.
⚡ Pastikan anda mendpt bnyk lemak omega-3 yang berasaskan haiwan, seperti minyak krill, atau jenis ikan. Penyelidikan menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 500 mg krill sehari boleh meningkatkan jumlah kolesterol dan trigliserida dan kemungkinan akan meningkatkan kolesterol HDL anda.
⚡ Gantikan minyak sayuran yg berbahaya dan lemak trans sintetik dgn lemak yang sihat, spt minyak zaitun, mentega, alpukat, telur ayam dan minyak kelapa (ingat minyak zaitun hanya boleh digunakan sejuk, gunakan minyak kelapa untuk memasak dan membakar).
⚡ Masukkan juga jenis makanan yang difermentasi dlm diet harian anda. Ini bukan shj akan mengoptimumkan mikroflora usus anda, yg akan meningkatkan imuniti keseluruhan anda, juga akan memperkenalkan bakteria bermanfaat ke dlm mulut anda. Kesihatan mulut yg tidak baik merupakan petunjuk yg kuat utk meningkatkan risiko penyakit jantung.
⚡ Optimalkan tahap vitamin D anda, idealnya melalui pendedahan cahaya matahari yg sesuai kerana ini akan membolehkan badan anda juga mencipta vitamin D sulfat - faktor lain yg mungkin memainkan peranan penting dlm mencegah pembentukan plak arteri.
⚡ Senaman secara teratur. Pastikan anda menggabungkan senaman intensiti tinggi, yang juga mengoptimumkan pengeluaran hormon pertumbuhan manusia (HGH) anda.
⚡ Elakkan merokok atau minum minuman jenis soda. Minum air jenis ionized beralkali
⚡ Pastikan untuk mendapatkan banyak tidur yang berkualiti tinggi dan pemulihan.
⚡ Mengamalkan teknik pengurusan tekanan tetap.

HNZL

No comments:

Post a Comment