Friday 20 April 2018

PIPER TUMERIC UNTUK DARAH RENDAH




Khasiat Tambahan Dan Khusus Untuk Piper Tumeric

Khasiat Piper Tumeric untuk darah rendah adalah ternyata sangat terbukti dan mampu mengatasi permasalahan gejala darah rendah ini. Ada kajian yang menunjukkan bahwa Piper Tumeric mengandungi bahan yang terdiri dari curcumin dan bahan lainnya yang memberikan kesan baik kepada gejala darah rendah.
Kandungan  minyak atsiri dalam 2% ke 5% ada dalam Piper Tumeric yang mempunyai efek baik. Piper Tumeric juga mengandung zat-zat lain seperti arabinosa, glukosa, pati, dammarda tannin, serta mineral dan nutrisi yang baik untuk pembentukan sel darah merah dalam darah. Piper Tumeric juga boleh digolongkan Supplement pemakanan yang boleh menjadi penambah darah

Ada beberapa khasiat Piper Tumeric bagi darah rendah yang wajib anda ketahui bagi anda yang menderita tekanan darah rendah anda sangat-sangat disarankan untuk mengambil secara tetap Piper Tumeric setiap hari agar tekanan darah rendah anda kembali normal. Dan juga sekaligus dapat digunakan untuk cara mengatasi darah rendah secara berterusan serta berkekalan. Selain itu, Piper Tumeric juga akan membantu mengatasi permasalahan kesehatan lainnya.

Sila buka untuk melihat kesan-kesan lain dengan pengambilan Piper Tumeric….. http://medikcurehealth.blogspot.my/2016/04/piper-tumeric-ramuan-natural-eklusif.html



Berikut adalah khasiat Piper Tumeric secara umum untuk darah rendah.

Piper Tumeric kaya dengan Minyak Volatile

Khasiat Piper Tumeric bagi darah rendah adalah kerana kandungan minyak votatile dalam aduannya. Kandungan ini adalah membentuk mulus, sel darah putih yang menurun, dan mengatasi pendarahan pada usus. Selain itu, kandungan ini juga bermanfaat dalam membantu proses produksi sel darah merah dalam sel darah.
Menurut penelitian bahwa kandungan yang dimiliki Piper Tumeric ini lebih baik daripada apa yang terkandung di dalam ubat-ubat dari unsur kimia. Terbukti efektif berkesan tanpa efek samping seperti yang ada dalam ubat-ubat kimia. Anda disarankan untuk mengambil Piper Tumeric secara rutin setiap hari agar kesihatan anda terjaga baik. Terutama bagi anda yang menderita tekanan darah rendah. Anda juga harus mengetahui diet pemakanan baik untuk penderita seperti anemia.

Piper Tumeric mempunyai  Antioksidan yang tinggi

Khasiat Piper Tumeric bagi darah rendah selanjutnya adalah kandungan curcumin yang tinggi di mana kandungan tersebut akan membasmi radikal bebas yang penyebab terbantutnya proses produksi sel darah merah. Selain itu, kandungan ini akan berfungsi sebagai antioksidan yang baik sehingga akan dapat mengelakkan gejala penyakit lainnya. Kunyit di dalam Piper Tumeric termasuk dalam pemakanan untuk penderita anemia aplastik.

Memperbaiki DNA yang Rosak

Khasiat Piper Tumeric untuk darah rendah selanjutnya adalah ia dapat memperbaiki DNA yang rosak. Kandungan curcumin dalam Piper Tumeric akan memperbaiki sel darah yang rosak atau mati. Melalui inilah tekanan darah anda akan menjadi normal kembali. Sehingga anda tidak akan merasa terganggu dalam bila anda melakukan aktiviti harian disebabkan gejala yang diakibatkan oleh tekanan darah rendah. Anda juga disyorkan untuk ambil pemakanan untuk penambah darah.

Meningkatkan Sistem Detoksifikasi

Khasiat Piper Tumeric bagi darah rendah selanjutnya adalah untk meningkatkan sistem detox. Berdasarkan hasil penelitian bahawa terdapat efek baik Piper Tumeric akan menyerap racun yang bersarang di dalam darah. Hal ini sangat penting untuk membersihkan organ tubuh badan yang dipenuhi dengan racun. Dengan demikian, kondisi tubuh badan akan semakin meningkat dan terhindar dari segala penyakit. Disyorkan untuk mengambil Piper Tumeric secara rutin setiap hari selain dapat meningkatkan darah, Piper Tumeric juga berfungsi untuk membantu menyerap racun dalam tubuh anda. Piper Tumeric juga termasuk dalam jenis vitamin untuk penambah darah.

p/s : Piper Tumeric is best makan bersama Air Kangen...

 

No comments:

Post a Comment