Sunday 31 March 2019

KENAPA ANDA KENA MINUM AIR - AIR KANGEN

Diet & Pengurusan Berat Badan
6 sebab untuk minum air
Ia ada peluru ajaib, tetapi manfaat daripada air banyak.

Amerika seolah-olah membawa air botol mana-mana mereka pergi hari ini. Malah, ia telah menjadi minuman kedua paling popular (di belakang minuman ringan). Tetapi pencinta air masuk kegoncangan baru-baru ini apabila kita mendengar bahawa satu laporan baru telah mendapati bahawa manfaat air minum mungkin telah terlebih jual. Rupa-rupanya, cadangan lama minum lapan gelas sehari adalah tidak lebih daripada satu garis panduan,
Tetapi tidak meletakkan botol air anda atau kaca ke bawah lagi. Walaupun kita mungkin tidak memerlukan lapan gelas, terdapat banyak sebab untuk minum air. Malah, air minuman (sama ada yang nyata atau dalam bentuk cecair atau makanan lain) adalah penting untuk kesihatan anda.

"Fikirkan air sebagai nutrien badan anda memerlukan yang terdapat dalam cecair, air kosong, dan makanan. Semua ini adalah perlu setiap hari untuk menggantikan air yang hilang setiap hari," kata Joan Koelemay, RD, pakar diet untuk Minuman Institute, sebuah kumpulan industri.


Kaiser Permanente pakar nefrologi Steven Tetamu, MD, bersetuju: "kerugian Fluid berlaku secara berterusan, dari penyejatan kulit, pernafasan, air kencing dan najis, dan kerugian ini perlu diganti setiap hari untuk kesihatan yang baik," katanya.

Apabila pengambilan air anda tidak sama output anda, anda boleh mengalami dehidrasi. Kehilangan cecair badan terserlah di iklim lebih panas, semasa senaman berat, dalam ketinggian yang tinggi, dan di kalangan orang dewasa yang lebih tua, rasa yang kehausan tidak boleh
Berikut adalah enam alasan untuk memastikan anda minum air yang mencukupi atau cecair lain setiap hari:

1. Air Minuman Membantu Mengekalkan Imbangan Badan Bendalir. Badan anda terdiri daripada kira-kira 60% air. Fungsi ini cecair badan termasuk penghadaman, penyerapan, pengedaran, penciptaan air liur, pengangkutan nutrien, dan penyelenggaraan suhu badan.

"Melalui kelenjar pituitari posterior, otak anda berkomunikasi dengan buah pinggang anda dan memberitahu ia berapa banyak air untuk mengeluarkan air kencing atau memegang rizab," kata Guest, yang juga pensyarah perubatan di Universiti Stanford.


Apabila anda rendah kepada cecair, otak mencetuskan mekanisme dahaga badan. Dan melainkan jika anda mengambil ubat-ubatan yang membuat anda dahaga, kata Guest, anda harus mendengar kepada mereka isyarat dan dapatkan minuman air, jus, susu, kopi - apa-apa tetapi alkohol.

"Alkohol mengganggu komunikasi otak dan buah pinggang dan menyebabkan perkumuhan lebihan cecair yang kemudiannya boleh menyebabkan dehidrasi," katanya.
2. Air Boleh Bantu Calories Kawalan. Selama bertahun-tahun, pelaku diet telah minum air yang banyak sebagai strategi penurunan berat badan. Walaupun air tidak mempunyai apa-apa kesan ajaib pada penurunan berat badan, menggantikan ia untuk minuman kalori tinggi pasti boleh membantu.

"Apa kerja-kerja dengan penurunan berat badan jika anda memilih air atau minuman bukan kalori lebih minuman kalori dan / atau makan makanan yang lebih tinggi dalam makanan yang kaya dengan air yang lebih sihat, lebih mengisi, dan membantu anda mengurangkan pengambilan kalori," kata Penn penyelidik Negeri Barbara Rolls, PhD, pengarang The Pelan Kawalan Volumetrics Badan.

Makanan dengan kandungan air yang tinggi cenderung untuk kelihatan lebih besar, jumlah yang lebih tinggi memerlukan lebih mengunyah, dan ia diserap lebih perlahan oleh badan, yang membantu anda berasa kenyang. makanan air yang kaya termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, sup berasaskan sup-, oatmeal, dan kacang.


3. Air Membantu Otot Energize. Sel-sel yang tidak mengekalkan kira-kira mereka cecair dan elektrolit menjadi layu, yang boleh menyebabkan keletihan otot. "Apabila sel-sel otot tidak mempunyai cecair yang mencukupi, mereka tidak bekerja dengan baik dan prestasi boleh menderita," kata Guest.

Minum air yang secukupnya adalah penting semasa bersenam. Ikut American College of Sports Medicine garis panduan bagi pengambilan cecair sebelum dan semasa aktiviti fizikal. Garis panduan ini mengesyorkan bahawa orang minum kira-kira 17 auns cecair kira-kira dua jam sebelum bersenam. Semasa latihan, mereka mengesyorkan bahawa orang mula minum cecair awal, dan minum mereka pada jangka masa yang tetap untuk menggantikan cecair yang hilang dengan berpeluh.

4. Air Membantu mengekalkan kulit Looking Good. Kulit anda mengandungi air yang banyak, dan berfungsi sebagai satu halangan pelindung untuk mengelakkan kehilangan cecair berlebihan. Tetapi tidak mengharapkan lebih-penghidratan untuk memadam kedutan atau garis-garis halus, kata Atlanta dermatologi Kenneth Ellner, MD.

"Dehidrasi menjadikan kulit anda kelihatan lebih kering dan berkedut, yang boleh diperbaiki dengan penghidratan yang betul," katanya. "Tetapi apabila anda sedang air yang mencukupi, buah pinggang mengambil alih dan mengeluarkan cecair yang berlebihan."

Anda juga boleh membantu "kunci" kelembapan ke dalam kulit anda dengan menggunakan pelembap, yang mewujudkan halangan fizikal untuk mengekalkan kelembapan dalam.

5. Air Membantu Buah Pinggang Anda. cecair badan mengangkut bahan buangan di dalam dan di luar sel. Toksin utama dalam badan adalah darah nitrogen urea, satu pembaziran larut air yang dapat melalui buah pinggang untuk dikumuhkan dalam air kencing, menjelaskan Guest. "Buah pinggang anda melakukan kerja yang menakjubkan pembersihan dan membersihkan badan anda daripada toksin selagi pengambilan cecair. Anda juga boleh membantu "kunci" kelembapan ke dalam kulit anda dengan menggunakan pelembap, yang mewujudkan halangan fizikal untuk mengekalkan kelembapan dalam.

5. Air Membantu Buah Pinggang Anda. cecair badan mengangkut bahan buangan di dalam dan di luar sel. Toksin utama dalam badan adalah darah nitrogen urea, satu pembaziran larut air yang dapat melalui buah pinggang untuk dikumuhkan dalam air kencing, menjelaskan Guest. "Buah pinggang anda melakukan kerja yang menakjubkan pembersihan dan membersihkan badan anda daripada toksin selagi pengambilan cecair mencukupi," katanya.

Apabila anda mendapat air yang secukupnya, aliran air kencing secara bebas, adalah cahaya dalam warna dan bebas daripada bau. Apabila badan anda tidak mendapat air yang secukupnya, kepekatan air kencing, warna, dan kenaikan bau kerana buah pinggang perangkap cecair tambahan untuk fungsi tubuh.
Jika anda kronik minum terlalu sedikit, anda mungkin berisiko tinggi untuk batu karang, terutama di kawasan iklim panas, memberi amaran Guest.

6. Air Membantu Mengekalkan Fungsi Usus Normal. penghidratan yang mencukupi menyimpan perkara-perkara yang mengalir di sepanjang saluran pencernaan anda dan mencegah sembelit. Apabila anda tidak mendapat cecair yang mencukupi, kolon menarik air dari najis untuk mengekalkan penghidratan - dan hasilnya adalah sembelit.

"Cecair yang mencukupi dan serat adalah kombinasi yang sempurna, kerana cecair pam sehingga gentian dan bertindak seperti penyapu untuk menjaga usus anda berfungsi dengan baik," 




KEPERLUAN AIR YANG BAIK ADALAH SANGAT PENTING BAGI MENDAPATKAN KESAN AIR MINUM YANG MENGOPTIMUMKAN KESIHATAN

KAMI CADANGKAN UNTUK ANDA AMBIL AIR KANGEN KERANA AIR BERALKALI ION BERSTRUKTUR ADA KELEBIHANNYA

Sila buka link ini untuk ketahui dengan lebih lanjut
https://medikcurewater.blogspot.com/2015/06/permasalahan-kesihatan-masakiniadakah.html


No comments:

Post a Comment