Monday 25 March 2019

PIPER TURMERIC BOLEH BANTU KEMURUNGAN - STRESS


PIPER TURMERIC BOLEH HALANG KEROSAKAN SEL OTAK DISEBABKAN OLEH STRESS…… (Part One)



Curcumin di dalam Piper Turmeric Boleh Menghalang Kerosakan Stem Sel Kronik disebabkan oleh Stress atau Tekanan Perasaan


Tekanan atau stress boleh menyebabkan perubahan yang merosakkan ke otak kita. Walaupun kita mungkin hanya merasa cemas kerana tekanan tetapi perasaan itu adalah sangat kecil berbanding kerosakan yang dilakukan kepada sel-sel otak kita. Perubahan otak yang disebabkan oleh tekanan sering menyebabkan kebimbangan atau kemurungan yang jadi lebih teruk.

Curcumin dalam Piper Turmeric adalah bahan  polifenol yang berasal dari tumbuhan rempah kunyit. Ia boleh merubah kesan bahaya kepada otak yang disebabkan oleh stress. Curcumin dalam Piper Turmeric juga merangsang pembentukan sel-sel otak baru dan menghubungkan keduanya di mana proses ini boleh menghalang atau mengurangkan simptom kemurungan atau stress.



Curcumin dalam Piper Turmeric telah digunakan selama hampir 4,000 tahun untuk merawat atau menghalang pelbagai penyakit. Kajian baru menunjukkan bahawa ia dapat membantu melindungi kesihatan mental dengan mengawal emosi yang disebabkan oleh tekanan dan kemurungan.

Para penyelidik menyedari bahawa stress "emosi" atau "psikologi" memberi kesan negatif kepada badan fizikal kita. Kajian menunjukkan tekanan psikologi dan kesan merosakkan fizikal mempunyai kesan asas sangat tinggi. Di peringkat sel, stress akan menghalang sistem antioksidan semulajadi kita, menggalakkan kerosakan oksidatif, dan mencederakan struktur menghasilkan tenaga di dalam mitokondria yang di mana tenaga selular terurus.



Kajian menunjukkan bahawa penggunaan Curcumin dalam Piper Turmeric membalikkan perubahan yang merosakkan sistem fizikal badan. Dengan melindungi struktur selular dari kerosakan fizikal, curcumin dapat membantu mengatasi kesan jangka panjang tekanan, seperti kebimbangan kronik dan kemurungan.

Curcumin dalam Piper Turmeric telah terbukti memberi kesan positif terhadap kesan tingkah laku, biokimia, dan neurokimia terhadap kemurungan dalam model haiwan. Ia telah ditunjukkan untuk menormalkan tingkah laku kemurungan seperti ketidakupayaan, untuk meningkatkan tahap neurotransmitter yang menentukan mood seperti dopamin dan serotonin, dan menghalang enzim yang memecahnya.




Orang yang menderita tekanan yang disebabkan oleh tekanan telah dapat mengurangkan tahap biokimia yang melindungi atau meningkatkan aktiviti sel otak biasa. Curcumin dalam Piper Turmeric kelihatan mampu meningkatkan pengeluaran biokimia pelindung ini.


          

Anda boleh mencuba membuat pengamalan Piper Turmeric dalam masa 2 ke 3 bulan untuk melihat perubahan dari segi mood anda serta kualiti hidup anda meningkat naik. Prestasi kerja anda juga akan berubah mengikut situasi anda dengan fungsi bahan aktif dalam Piper Turmeric.

Walluaklam....

HNZL


No comments:

Post a Comment