Monday 11 March 2019

PIPER BLACK CURCUMIN (PIPER BLACK TURMERIC) - RAMUAN NATURAL EKLUSIF UNTUK PEMULIHAN SEMULAJADI YANG SANGAT EFEKTIF


PIPER BLACK CURCUMIN - RAMUAN NATURAL EKLUSIF UNTUK PEMULIHAN SEMULAJADI YANG SANGAT EFEKTIF
PIPER BLACK CURCUMIN





Berikut adalah maklumat kajian terkini untuk produk PIPER BLACK CURCUMIN (Piper Black Tumeric)

Bahan asas kepada pembuatan PIPER BLACK CURCUMIN adalah kunyit. Bahan asas ini telah digunakan selama lebih 2,500 tahun di India. Manfaat kesihatan ini telah perlahan-lahan diketahui hari ini. Terkenal sejak dahulu lagi dengan ciri-ciri membantu dalam rawatan pelbagai keadaan kesihatan yang berbeza-beza.
Jenis kunyit sebenarnya ada bermacam-macam, tidak hanya kunyit bewarna kuning yang umum kita ketahui tetapi juga ada kunyit yang berbentuk hitam yang memiliki khasiat yang sangat luar biasa.

Kunyit hitam yang memiliki nama ilmiah “Curcuma Caesia” adalah tanaman asli dari daerah india atau timur laut. Namun kini ia boleh didapati di Negara kita Malaysia dan juga sekitaran. Cara penanaman dan penjagaan adalah sangat berbeza dengan kunyit-kunyit lain dan ia perlukan penelitian dalam aspek tanaman secara komersial.
Kunyit hitam sendiri telah popular digunakan sebagai ubat tradisional herbal yang khususnya di negara asalnya aitu India. Banyak masyarakat India yang memanfaatkan khasiat kunyit hitam untuk membantu merawat demam, batuk, pneumonia, penyakit asma, dan lainnya sehinggakan kepada penyakit yang digeruni kini iaitu sakit kanser.

Masyarakat kini juga sudah sangat familiar atau faham dengan manafaat tanaman herbal, dimana tanaman herbal dinilai memiliki khasiat yang sangat besar dalam penjagaan kesihatan. Bahkan kini orang lebih memilih pengubatan cara Alternatif dengan penggunaan bahan herbal dan natural.


Di dalam buku sebuah buku yang diterbitkan bernama “Basmi Kanker dengan Herbal oleh Bambang Sudewo ada menyatakan bahwa di Indonesia kunyit hitam adalah pendatang baru dalam khazanah pengubatan herbal yang sekarang menjadi terkenal. Di negara asalnya India, Pakistan dan Turki, kunyit hitam sudah dinyatakan sebagai bahan herbal yang terancam disebabkan permintaan dan penggunaan herbal kunyit hitam sangat tinggi sehingga menyebabkan eksploitasi secara berlebihan terhadap bahan kunyit hitam.

Berdasarkan berbagai uji yang telah dilakukan, di dalam kunyit hitam ditemukan kandungan karbohidrat, protein, fenol, minyak tetap dan lemak, steroid, terpenoid, alkaloid, glikosida, dan tanin. Dilaporkan kandungan kimia di dalam kunyit hitam mengandung a-pienne, b-pienne, b-ocimene’ (E and Z), camphor, linalool, caryphyllene, borneol, camphene, menthol, dan cis-b-ocimene.

Secara tradisional, kunyit hitam banyak dimanfaat untuk pengobatan seperti asma, demam tinggi, kista, kanker, impotensi, epilepsi, gangguan haid, alergi, luka bakar, jerawat, sakit gigi, dan untuk perawatan kulit.

Terdapat satu kunci teknik pembuatan yang tidak diketahui oleh ramai pakar penyediaan produk kunyit hitam ini di mana keberkesanan optimum tercapai dengan gabungan formulasi seperti Piper Black Curcumin. Kajian yang dilakukan pakar ke atas bahan aktif Curcumin ini akan mudah diserap apabila gabungan dengan Black Peppering. Jika tidak bahan tersebut tidak mudah untuk diserap oleh tubuh badan.
   

 Kebaikan Piper Black Curcumin



      1.      AWET MUDA

Perawatan awet muda kepada sesetengah orang yang berwajah muda walaupun sudah berumur diatas 30 tahun. Ini terbukti dengan pengamalan Piper Black Curcumin. Ia mengandung zat antioksidan yang tinggi, kandungan antioksidan memiliki peranan penting dalam menyekat proses penuaan pada tubuh. Dengan memanfaatkan Piper Black Curcumin ini akan memperlihatkan anda beberapa tahun lebih muda .

Piper Black Turmeric memberikan manfaat yang besar bagi kesehatan dan tampilan kulit. Dengan mengamalkannya akan memberi manfaat kepada kesihatan kulit serta membuat kulit lebih licin dan lembab.


2.      WAJAH DAN KULIT CANTIK

Khasiat dari pengambilan Piper Black Curcumin boleh membuat kulit lebih halus. Kandungan di dalam Piper Blacak Curcumin dapat menghaluskan kulit dan membantu membersihkan atau mengurangi bintik-bintik merah pada kulit dan juga kepada kulit-kulit yang masalah.

Berbagai bentuk bintik pada kulit disebabkan kulit tidak serata ruam atau bermasalah boleh dihilangkan dengan pengambilan Piper Black Turmeric secara berterusan. Selain itu, Piper Black Turmeric juga boleh dimanfaatkan sebagai alternatif kosmetik natural untuk diguna sebagai sapuan terus ke kulit.

3.      KULIT GATAL BERMASALAH

Penyebab terjadinya gatal-gatal pada kulit umumnya adalah akibat bakteri yang menyerang kulit Ia selalu berlaku bila keadaan cuaca yang kurang baik yang menyebabkan masalah rasa gatal pada kulit timbul.

Piper Black Turmeric boleh dimanfaatkan untuk membantu mengatasi masalah kulit gatal. Dimana di dalamnya ada memiliki kandungan yang bersifat anti-keradangan dan anti-bakterial yang bermanfaat untuk membantu atau mengelakkan kulit jadi gatal. Manfaat Piper Black Turmeric ini juga boleh untuk melawan peradangan pada apa-apa sahaja jenis kulit.


4.      TUMUR (KANSER)

Salah satu faedah kesihatan terbesar Piper Black Curcumin adalah dalam pencegahan dan rawatan kanser. Kajian telah mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric mendorong kematian sel dalam medulloblastoma, tumor otak pediatrik. Kajian-kajian lain telah mendapati bahawa ia boleh menyebabkan kematian sel dalam glioblastomas, jenis agresif tumor otak yang tahan kimo dan radiasi.

Pada buku “Basmi Kanker dengan Herbal Oleh Bambang Sudewo (Mas Dewo)” ada menyebutkan sebuah penelitian oleh M. Krishnaraj dengan melakukan perbandingan kandungan senyawaan fenol dan aktiviti antioksidan antara curcuma caesia (kunyit hitam) dan curcuma biasa (kunyit kuning) terhasilnya zat antioksidan yang berfungsi untuk mencegah atau mengubati kanser pada kunyit hitam lebih tinggi dibandingkan kunyit biasa.

Peneliti menemukan bahwa kandungan fenol total pada kunyit hitam adalah 44,33 mg TAE/g bahan kering, adapun kandungan fenol pada kunyit biasa adalah 37,64 mg TAE/g bahan kering.

Hasil penelitian juga menyebutkan kandungan senyawaan fenol di dalam kunyit hitam terbukti mempunyai efek biologi yang kuat. Fenol berfungsi sebagai antioksidan bagi tubuh yang bekerja untuk mencegah terjadinya pengumpalan keping-keping sel darah, melebarkan pembuluh darah dan menghalang pertumbuhan sel kanser di dalam tubuh.

Kadungan antioksidan di dalam kunyit hitam juga berkemungkinan boleh memberikan khasiat untuk pengubatan penyakit jantung dan juga stroke. Ekstrak kunyit hitam (curcuma caesia) mengandung antioksidan alami yang natural dan hampir tidak  ada penyebab kepada efek samping pada tubuh badan yang boleh membahayakan.


5.      KANSER PROSTAT

Satu kajian mendapati Curcumin dalam Piper Black Tumeric itu, apabila digabungkan dengan sayur-sayuran cruciferous, boleh mencegah kanser prostat dan menghentikan atau melambatkan pertumbuhan kanser prostat yang sedia ada.


6.      KANSER KULIT

Satu kajian mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh menyebabkan sel-sel melanoma membunuh diri. Curcumin dalam Piper Black Tumeric topikal telah menunjukkan dalam memerangi karsinoma sel skuamus.


      7.      LEUKEMIA

Curcumin dalam Piper Black Tumeric didapati mempunyai kesan yg membenteras WT1 gen dalam sel-sel leukemia kanak-kanak. Satu kajian mengenai kronik myelogenous Leukemia (CML) di University of Palermo di Itali mendapati bahawa tikus yang dirawat dengan Tumeric dibangunkan tumor yang lebih kecil daripada kumpulan kawalan.


8.       MULTIPLE MYELOMA

Satu kajian Perancis yang diterbitkan pada tahun 2014 dalam Biologi Cancer & Therapy mendapati beberapa banyak baris sel myeloma yang berbeza adalah sensitif kepada Curcumin dalam Piper Black Tumeric. Para penulis kajian membuat kesimpulan bahawa keputusan menunjukkan lebih ujian klinikal adalah bernilai lakukan pada Curcumin dalam Piper Tumeric dan multiple myeloma. MD Anderson Cancer Center Penyelidikan di University of Texas telah mengkaji kesan Piper Black Tumeric pada berbilang myeloma selama beberapa tahun. Untuk kisah anekdot menarik seorang wanita dengan pelbagai myeloma yang telah menjaga kanser beliau selama bertahun-tahun menggunakan protokol Piper Black Tumeric MD Anderson, semak Margaret Corner. 


9.      MENCEGAH METASTASIS 

Pelbagai kajian telah mendapati bahawa salah satu manfaat kesihatan yang paling menarik terhadap Curcumin dalam Piper Black Tumeric adalah pencegahan metastasis, penyebaran kanser daripada laman utama untuk kawasan-kawasan lain badan.


 10.   MENCEGAH CACHEXIA

Cachexia adalah salah satu daripada halangan terbesar untuk ramai pesakit kanser dengan tumor pepejal. Ia menyebabkan penurunan berat badan dan otot membuang walaupun dalam jumlah yang besar makanan yang dimakan. Satu kajian Cina mendapati bahawa pesakit dengan kanser kolorektal yang diberi Curcumin dalam Piper Black Tumeric sementara menunggu untuk menjalani pembedahan mengalami pertambahan berat badan. Kajian yang sama juga mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric disebabkan kematian sel kanser pada pesakit dengan kanser kolorektal.


11.  KEMOTERAPI ENHANCER

Para penyelidik di UCLA mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric meningkatkan kesan cisplatin, kemoterapi digunakan dalam rawatan pelbagai jenis kanser. Cisplatin dan Piper Black Tumeric bersama-sama bekerja lebih baik pada menekan tumor daripada Cisplatin sahaja. Di samping itu, kajian yang diterbitkan dalam Nutrition and Cancer jurnal mendapati Curcumin dalam Piper Black Tumeric yang bukan sahaja menjadikan sel-sel kanser lebih mudah terdedah kepada kimo tetapi ia juga melindungi sel-sel sihat daripada kesan toksik kimo.


12.  PENCEGAHAN ALZHEIMER

Salah satu faedah Curcumin dalam Piper Black Tumeric paling menarik adalah dalam bidang kesihatan otak. Ia telah lama diperhatikan bahawa orang tua di India mempunyai kadar yang rendah penyakit Alzheimer. Salah satu sebab mungkin bahawa mereka memakan banyak Curcumin dalam Piper Black Tumeric dalam diet mereka. Satu kajian mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh menghalang atau melambatkan perkembangan penyakit Alzheimer dengan menghapuskan amyloyd plak pembentukan di dalam otak.


 13.  KESIHATAN MATA

Kajian di UC San Diego mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric mungkin boleh merawat beberapa jenis pigmentosa Retinitis, sekumpulan degeneratif penyakit mata yang boleh menyebabkan buta. Satu lagi kajian mendapati bahawa ia boleh membantu dalam rawatan degenerasi makula.


 14.  PENGURANGAN BERAT

Kajian telah mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh menjadi alat yang berkuasa dalam memerangi obesiti dan gejala-gejala yang berkaitan. Curcumin dalam Piper Black Tumeric mengurangkan rintangan leptin, merendahkan rintangan insulin, membalikkan hiperglisemia, mengurangkan keradangan, dan mengaktifkan lemak isyarat pembakaran gen.


15.  UBAT ASLI PENAHAN SAKIT & ANTI-RADANG

Curcumin dalam Piper Black Tumeric adalah ubat penahan sakit semula jadi dan cox-2 inhibitor. Satu kajian Curcumin dalam Piper Black Tumeric berbanding ibuprofen untuk melegakan kesakitan pada pesakit osteoarthritis lutut dan mendapati bahawa curcumin bekerja sama dengan baik sebagai ibuprofen. Beberapa kajian telah mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric mempunyai ciri-ciri anti-radang yang kuat.

Menurut Yayasan Arthritis, beberapa kajian mendapati Curcumin dalam Piper Black Tumeric berkesan untuk mengurangkan keradangan sendi dan kesakitan, dengan salah satu daripada kajian juga Curcumin dalam Piper Black Tumeric menjadi asas untuk mengurangkan kesakitan dan bengkak pada pesakit dengan artritis reumatoid daripada diclofenac, satu NSAID yang biasa ditetapkan untuk mereka yang mempunyai RA.


16.  KESIHATAN HATI

Salah satu faedah kesihatan Curcumin dalam Piper Black Tumeric yang dipercayai menjadi penyahtoksik hati semula jadi. Satu kajian mendapati bahawa ia boleh melindungi daripada kerosakan hati alkohol yang disebabkan serta kerosakan yang disebabkan oleh diet yang tinggi lemak.


17.  PENYAKIT PARKINSON

Curcumin dalam Piper Black Tumeric melintasi halangan darah otak dan merupakan agen pelindung saraf diketahui. Beberapa kajian telah mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh memberi manfaat dalam rawatan penyakit Parkinson. Menurut penyelidik Michigan State University, Curcumin boleh menghalang pengumpalan protein yang membawa kepada Parkinson.
 

18.  MASALAH TULANG

Terjadinya pengapuran atau pengeroposan pada tulang adalah masalah yang cukup serius dimana ketahanan tulang yang melemah boleh menyebabkan penyakit osteoporosis. Penyakit ini membuat seseorang akan kesulitan untuk menjalani aktiviti seharian.

Terjadinya pengeroposan tulang hingga penyakit osteoporisis adalah disebabkan tulang tidak memiliki cukup kalsium, vitamin D dan juga lemahnya penyerapan tulang terhadap berbagai nutrisi dari makanan dan minuman yang diambil. Menggunakan Piper Black Turmeric yang dimakan bersama madu boleh membantu untuk menghindari masalah ini.


19.  SKLEROSIS BERBILANG

Curcumin dalam Piper Black Tumeric telah menunjukkan perlambatan perkembangan sklerosis berbilang. Satu kajian di Universiti Vanderbilt mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric menghalang permulaan penyakit autoimun pada tikus yang sama dengan MS pada manusia. Malah, penulis kajian berkata MS adalah penyakit yang jarang berlaku di India dan China, di mana Curcumin dalam Piper Black Tumeric dimakan secara tetap.


20.  PSORIASIS 

Curcumin dalam Piper Black Tumeric Oral telah terbukti berkesan terhadap psoriasis. Yayasan Psoriasis Kebangsaan mengesyorkan Curcumin dalam Piper Black Tumeric sebagai penawar semula jadi untuk psoriasis.


21.  KEMURUNGAN

Satu kajian India mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric mungkin satu rawatan berkesan untuk orang-orang dengan kemurungan utama. Kajian berbanding orang yang mengambil Prozac, Curcumin dalam Piper Black Tumeric, atau Prozac dan Curcumin dalam Piper Black Tumeric bersama-sama. Kumpulan yang mengambil Prozac dan Curcumin dalam Piper Black Tumeric bersama-sama mempunyai hasil yang terbaik, manakala mereka yang mengambil memuat Prozac atau Curcumin dalam Piper Black Tumeric mempunyai keputusan yang hampir sama menunjukkan bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh bekerja sama dengan baik sebagai Prozac.


22.  H. PYLORI

Curcumin dalam Piper Black Tumeric telah didapati menghentikan pertumbuhan H. pylori (Helicobacter pylori), bakteria yang terdapat di dalam perut dan bahagian-bahagian badan yang lain. Jika tidak dirawat, ia boleh membawa kepada ulser perut dan kanser perut.


23.  TIDUR YANG LEBIH BAIK

Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh melindungi daripada kesan kurang tidur. Satu kajian mendapati bahawa ia menghalang kebimbangan, kerosakan oksidatif, dan kemerosotan nilai lain dalam tikus kekurangan tidur selama 72 jam.

      
      24.  RADANG USUS

Pengambilan kapsul Piper Black Turmeric bermanfaat untuk membantu penyakit radang pada usus. Pengunaannya akan meredakan gejala radang usus dan melancarkan proses pencernaan di dalam tubuh badan. Organ-organ dalaman akan dapat berfungi dengan lebih baik dan optimum untuk membantu penghadaman dan pencernaan.

25.  KUATKAN JANTUNG
Bagi masalah jantung pengambilan Piper Black Turmeric sebanyak 2 atau 3 kali dalam sehari sebelum makan akan dapat memberi manfaat untuk menjaga ketahanan dan kesegaran tubuh badan serta meningkatkan stamina untuk menjalankan aktiviti seharian. Ia membuka saluran darah agar dapat lebih sempurna peredarannya. Tambahan oksigen serta Antioksidan memberikan tambahan lebih kepada sistem jantung untuk bekerja dengan lebih baik.


      26.  UBAT SAKIT PERUT

Kandungan di dalam Piper Black Turmeric dapat memberikan khasiat untuk menbantu kepada beberapa jenis permasalahan penyakit pada perut. Seperti untuk melegakan perut yang terasa mulas sehingga meredakan sakit perut yang terjadi secara berterusan. Khasiat Piper Black Turmeric ini mampu menjaga saluran pencernaan agar berjalan dengan baik.
 

27.  ANTIBAKTERIA

Beberapa kajian telah mendapati bahawa Curcumin dalam Piper Black Tumeric mempunyai ciri-ciri antibakteria dan berguna dalam membasmi kuman luka dan terbakar.

Curcumin dalam Piper Black Tumeric boleh diambil dalam serbuk atau kapsul. Kapsul biasanya dijual di 600 mg. Sebaik sahaja anda mula menggunakan kunyit secara tetap, ia menyeronokkan untuk mencari cara-cara baru untuk menggunakannya dalam resipi masakan anda.

Kontra – Curcumin dalam Piper Black Tumeric tidak berkesan digunakan oleh orang yang mempunyai batu karang atau masalah hempedu. Walaupun begitu Curcumin dalam Piper Black Tumeric sangat baik digunakan oleh wanita mengandung, adalah penting untuk berunding dengan doktor sebelum berbuat demikian untuk menggunakan Curcumin dalam Piper Black Tumeric menjadi perangsang rahim.


         ULTRA BLACK PIPER CURCUMIN


HUBUNGI KAMI UNTUK KETERANGAN LEBIH LANJUT

WHATSAPP KE - 013 521 6025


No comments:

Post a Comment