Sunday 31 March 2019

KUNYIT - PIPER TURMERIC BANTU MASALAH STRESS (Part Two)


PIPER TURMERIC BOLEH HALANG KEROSAKAN SEL OTAK DISEBABKAN OLEH STRESS….. (Part Two).

Kajian Manusia Mengesahkan Kesan Anti-Stress bila pengambilan Curcumin dalam Piper Turmeric.

Banyak kajian terhadap manusia sedang dijalankan secara aktif bagi mengesahkan keputusan-keputusan kajian terhadap haiwan sebelum ini.



Sebagai contoh, dalam kajian orang-orang yang sihat, umur dalam lingkungan setengah abad yang mengambil formula curcumin ini mendapat keputusan menghasilkan pelbagai manfaat kesihatan termasuk mengurangkan tahap amilase saliva (penanda tekanan akut), meningkatkan penuaan radikal bebas, dan menurunkan penanda darah kemerosotan otak-semua kesan yang dijangka dapat mengurangkan kesan tekanan di otak.



Stres yang berkaitan dengan pekerjaan boleh menjadi sangat berbahaya kepada kesihatan. Satu kajian yang diterbitkan pada tahun 2016 menunjukkan kesan curcumin khusus pada orang yang menderita akibat kecemasan dan keletihan yang berkaitan dengan pekerjaan. Untuk kajian ini, 60 orang dewasa dengan gangguan tekanan pekerjaan itu secara rawak ditugaskan untuk mengambil formula curcumin dipertingkatkan, curcumin standard (semua 500 mg dua kali sehari) atau ubat plasebo selama 30 hari. Berbanding dengan dua kumpulan yang lain, mereka yang mengambil curcumin mengalami peningkatan yang ketara dalam kualiti hidup, pengurangan tekanan, keresahan, dan keletihan. Penambahbaikan ini berkait rapat dengan bukti penurunan kerosakan oksidatif.

Satu lagi kajian memberi tumpuan kepada kebimbangan pada orang gemuk yang berisiko untuk kedua-dua kebimbangan dan kemurungan. Subjek mengambil curcumin (1,000 mg / hari). Selepas 30 hari, subjek yang dikendalikan curcumin mengalami penurunan yang signifikan dalam skor kecemasan minima.



APA YANG ANDA PERLU TAHU

Curcumin Melawan Kecemasan dan Kemurungan
• Tekanan menghasilkan kerosakan sel dan molekul pada tisu di seluruh badan, terutamanya otak.
• Perubahan otak yang disebabkan oleh tekanan sering menyebabkan kecemasan atau gangguan kemurungan, yang boleh menyumbang kepada tekanan tambahan.
• Terapi ubat hanya sebahagiannya berkesan dan mempunyai kesan sampingan yang ketara.
• Curcumin kini menunjukkan kesan melegakan, anti-kebimbangan, dan kesan antidepresan yang luar biasa dalam kajian makmal.
• Kajian manusia menunjukkan bahawa curcumin oral, terutamanya dalam formulasi penyerapan yang lebih baik, dapat menambah atau menggantikan terapi obat preskripsi.
• Sesiapa yang mengidap kesan kemurungan atau kecemasan harus mempertimbangkan untuk menambah curcumin penyerapan yang ditingkatkan untuk membantu memerangi kesan stres kronik.



*Kesan Antidepresan Curcumin*

Tekanan oksidatif di otak boleh membawa kepada *keradangan* gred rendah dan akhirnya menjadi disfungsi selular dan kematian. Proses-proses ini dapat dilihat sebagai gejala yang berkaitan dengan depresi.

Ciri-ciri anti-radang Curcumin menjadikannya bahan yang kuat untuk digunakan sebagai antidepresan semula jadi. Dan tidak seperti ubat antidepresan biasa, ia tidak mempunyai kesan sampingan utama yang diketahui.

Dalam satu kajian, curcumin (500 mg dua kali sehari) didapati lebih berkesan daripada plasebo dalam meningkatkan simptom kemurungan (gangguan tidur, kelesuan, perasaan tidak berfaedah, keupayaan berkurang untuk menumpukan perhatian, perubahan berat badan, pemikiran kematian atau bunuh diri, mudah marah , hilang minat, kecemasan) pada orang dewasa dengan gangguan kemurungan utama. Kajian ini menunjukkan bahawa curcumin adalah yang paling berkesan dalam subjek dengan apa yang dipanggil kemurungan atipikal, sejenis kemurungan di mana peristiwa positif dapat meningkatkan mood.



Hanya pada tahun lepas, penyelidik menerbitkan satu kajian yang mengkaji kesan curcumin pada kognisi dan mood pada orang dewasa yang lebih tua yang sihat. Untuk kajian ini, satu bentuk penyerapan kurkumin (400 mg / hari) telah diberikan kepada orang dewasa yang berumur 60 hingga 85. Kajian ini memberi tumpuan kepada rawatan akut (bermakna dos tunggal) dan rawatan kronik (bermakna rawatan sepanjang tempoh masa ) dengan curcumin vs plasebo.

Satu jam selepas satu dos, subjek yang ditambah curcumin memberikan lebih baik pada situasi yang memerlukan perhatian yang berterusan dan fungsi memori dipertingkatkan yang biasanya mengalami pengurangan oleh kemurungan. Suplemen berterusan dengan curcumin selama empat minggu juga meningkatkan skor pada ingatan dan mood kerja (keletihan umum, ketenangan, kepuasan, dan keletihan yang disebabkan oleh tekanan psikologi). Dan apabila subjek mengambil satu dos akut selama tempoh suplemen kronik, ia membawa kepada penambahbaikan lebih lanjut dalam kewaspadaan dan kepuasan.

Baru-baru ini, kajian meta-analisis mengenai kurkumin dan kemurungan telah diterbitkan pada awal 2016 yang menilai keputusan yang dikumpulkan dari enam kajian kecil sebelumnya. Ia menunjukkan bahawa suplemen curcumin terutama dalam formulasi penyerapan yang lebih baik-jauh lebih baik daripada plasebo untuk merawat utama gangguan kemurungan. Ia juga mendedahkan bahawa kesannya kelihatan paling besar apabila diberikan untuk tempoh masa yang lebih lama, pada dos yang lebih tinggi, dan orang-orang pertengahan umur khususnya.

Anda juga boleh buka link ini mengenai penulisan pasal Depression -https://medikcurehealth.blogspot.com/2017/06/nak-tahu-tak-ada-beberapa-kajian.html


Ringkasan & Rumusan

Tekanan perasaan kronik mempunyai kesan yang mendalam terhadap kesihatan dan kesejahteraan kita. Ini terutamanya dikaitkan dengan perkembangan kebimbangan dan kemurungan, kedua-duanya boleh menjadi keadaan yang mengancam nyawa.

Rawatan ubat untuk kegelisahan dan kemurungan jauh dari mencukupi, dan penuh dengan kesan sampingan yang berpotensi serius. Curcumin polifenol dalam PIPER TURMERIC semulajadi bertindak oleh pelbagai laluan biokimia untuk mengurangkan kesan tekanan pada sel-sel otak, dan untuk mengelakkan atau mengurangkan kecemasan yang disebabkan oleh tekanan dan kemurungan.



PIPER TURMERIC boleh digunakan secara bersendirian, atau digabungkan dengan ubat-ubatan preskripsi, untuk melegakan simptom dan meningkatkan kualiti hidup. Sesiapa yang mengalami stres, kemurungan, dan / atau kebimbangan perlu mempertimbangkan untuk menambah kurkumin penyerapan yang dipertingkatkan untuk meniru hasil penemuan yang diperoleh daripada kajian manusia baru-baru ini.

Selain dari ini Air Kangen juga dapat membantu untuk meredakan Stress. 




Moga informasi bermanafaat kepada kita semua. Pm untuk dapatkan produk PIPER TURMERIC yang hanya ada pada saya buat masa ini. Formulasi dari hasil kajian mendalam beberapa pakar dari seluruh dunia.

Walluaklam...

HNZL

No comments:

Post a Comment