Monday 16 December 2019

KUNYIT HITAM - Black C

*BLACK C - RAMUAN NATURAL EKLUSIF UNTUK PEMULIHAN SEMULAJADI YANG SANGAT EFEKTIF*


Bahan asas kepada pembuatan *BLACK C* adalah kunyit. Bahan asas ini telah digunakan selama lebih 2,500 tahun di India. Manfaat kesihatan ini telah perlahan-lahan diketahui hari ini. Terkenal sejak dahulu lagi dengan ciri-ciri membantu dalam rawatan pelbagai keadaan kesihatan yang berbeza-beza.


Jenis kunyit sebenarnya ada bermacam-macam, tidak hanya kunyit bewarna kuning yang umum kita ketahui tetapi juga ada kunyit yang berbentuk hitam yang memiliki khasiat yang sangat luar biasa.


Kunyit hitam yang memiliki nama ilmiah “Curcuma Caesia” adalah tanaman asli dari daerah india atau timur laut. Kunyit hitam sendiri telah popular digunakan sebagai ubat tradisional herbal yang khususnya di negara asalnya iaitu India. 


Di dalam buku sebuah buku yang diterbitkan bernama “Basmi Kanker dengan Herbal oleh Bambang Sudewo ada menyatakan bahwa di Indonesia kunyit hitam adalah pendatang baru dalam khazanah pengubatan herbal yang sekarang menjadi terkenal. Di negara asalnya India, Pakistan dan Turki, kunyit hitam sudah dinyatakan sebagai bahan herbal yang terancam disebabkan permintaan dan penggunaan herbal kunyit hitam sangat tinggi sehingga menyebabkan eksploitasi secara berlebihan terhadap bahan kunyit hitam.


Berdasarkan berbagai uji yang telah dilakukan, di dalam kunyit hitam ditemukan kandungan karbohidrat, protein, fenol, minyak tetap dan lemak, steroid, terpenoid, alkaloid, glikosida, dan tanin. Dilaporkan kandungan kimia di dalam kunyit hitam mengandung a-pienne, b-pienne, b-ocimene’ (E and Z), camphor, linalool, caryphyllene, borneol, camphene, menthol, dan cis-b-ocimene.


Secara tradisional, kunyit hitam banyak dimanfaat untuk membantu jenis permasalahan….


 Kebaikan *Black C*


1. AWET MUDA

2. WAJAH DAN KULIT CANTIK

3. KULIT GATAL BERMASALAH 

4. TUMUR (KANSER)

5. KANSER PROSTAT

6. KANSER KULIT

7. LEUKEMIA

8.  MULTIPLE MYELOMA

9. MENCEGAH METASTASIS 

10. MENCEGAH CACHEXIA

11. KEMOTERAPI ENHANCER

12. PENCEGAHAN ALZHEIMER

13. KESIHATAN MATA

14. PENGURANGAN BERAT

15. UBAT ASLI PENAHAN SAKIT & ANTI-RADANG

16. KESIHATAN HATI

17. PENYAKIT PARKINSON

18. MASALAH TULANG 

19. SKLEROSIS BERBILANG

20. PSORIASIS 

21. KEMURUNGAN

22. H. PYLORI

23. TIDUR YANG LEBIH BAIK

24. RADANG USUS

25. KUATKAN JANTUNG

26. UBAT SAKIT PERUT

27.    ANTIBAKTERIA


Pm saya untuk dapatkan kunyit hitam ini - ~ *BLACK C*. Hasil dr formulasi yang dibuat berdasarkan kepada fakta dan kajian luar negara dari mereka yang telah banyak menyumbang dalam R & D.....


Walluaklam....


HNZL

✨ Memanafaatkan Ilmu ✨





No comments:

Post a Comment