Tuesday 31 December 2019

GASTRIK - CARA PENYELESAIAN (Part One)

*πŸ’₯πŸ’₯ GASTRIK - PENYELESAIAN - Part OneπŸ’₯πŸ’₯*

Ramai dari yang datang bertemu rata-ratanya ada masalah fungsi organ yang mengawal gastrik dah menurun. Ini membawa kepada potensj kepada gejala berlaku gastrik. Apabila kita kesan awalan maka kita dapat lakukan pencegahan sebelum berlaku. Alat yang kami ada ini dapat membantu untuk mengesan masalah pada tahap 1... apabila masih berada tahap ini maka rawatan menjadi mudah dan belum terlewat. 

Fahami anda harus buat pencegahan awalan namun anda harus tahu apa pencegahan yang anda patut lakukan dan apa bentuk pencegahan kepada permasalahan. Bila anda check guna alat Health Screening dan diagnose ini maka anda boleh kesan 2 perkara penting...

1. Tahap organ anda berfungsi ketika ini. 
2. Mana organ yang bermasalah dan harus dirawat.

Apabila ini dapat dikesan maka rawatan akan jadi mudah. Teknik ini mudah dilakukan dan cepat untuk mengetahui permasalahan pada diri anda. 

πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡πŸ‘‡

Fahami apa itu gastrik dahulu...

Gastrik adalah sejenis keadaan kesihatan di mana berlaku keradangan pada dinding perut. Gastrik sendiri merujuk kepada perut dan istilah yang sebenarnya merujuk kepada sakit adalah sebutan gastristik. Dinding perut dilindungi oleh lapisan mukosa. Lapisan ini membuatkan ia terlindung daripada hakisan asid di dalamnya yang berfungsi menghadam makanan. Apabila lapisan ini terganggu, perut boleh mengalami keradangan. Ini adalah asas kepada permasalahan namun ia ada banyak sebab musabab tapi apa yang anda semua harus fahami awalannya adalah kerana KERADANGAN atau Inflammation... jadi elak ia dari berlaku keradangan.. Bagaimana.. InsyaAllah kita akan bincang-bincangkan nanti.

Beberapa keadaan yang boleh meningkatkan risiko gastrik adalah:

1. Jangkitan bakteria
2. Penggunaan ubat tahan sakit secara berkala
3. Umur meningkat
4. Alkohol dan minuman bergas.
5. Stres
6. Autoimun

Jom check diri anda dengan cara ini. Pm kami untuk appointment....

Wallahuaklam...

HNZL 
✨ Memanafaatkan Ilmu ✨

No comments:

Post a Comment