Friday 5 August 2016

TIDAK SEMUA AIR YANG KITA MINUM ADALAH SAMA

Di mana-mana sekarang orang memperkatakan telah menemui kuasa yang boleh mengubah kehidupan dan kesihatan anda iaitu di Kangen Water®. 

Air adalah yang paling bahan penting di dunia Minum air yang banyak setiap hari adalah penting untuk kesihatan kita. Air membawa nutrien kepada sel-sel, membantu dengan penghadaman, mengeluarkan toksin, membantu mencegah sakit kepala dan keletihan, dan juga boleh membantu dalam penurunan berat badan atau menyelenggarakannya. 

Badan kita mempunyai sehingga 75% air. Tubuh badan akan tetap baik terhidrat untuk dapat kesihatan optimum dan serta survival kehidupan.

Namun, tidak semua AIR DICIPTAKAN SAMA ALKALI SERTA ACIDIK ADALAH OPTIMAL PENGGUKUR KESIHATAN ANDA. 

Minuman biasa dan Tahap pH badan anda memberikan demonstrasi situasi tubuh badan anda kepada realiti apa yang anda minum! 

Menurut Geographic1 Negara, "Air Botol adalah longkang kepada alam sekitar: Orang ramai akan menggunakan kira-kira lebih 100 bilion botol air setahun, dan kebanyakan mereka bekas plastik tidak dikitar semula. Transporting botol sudah membakar berapa byk bahan api fosil, itu tidak dikira dengan mengeluarkan gas rumah hijau. 

1.  150 botol plastik diminum pd setiap saat. Bekas plastik sahaja yang dibuang setiap tahun boleh mengelilingi bumi sebanyak empat kali. Dan, ia akan mengambil masa 1000 tahun untuk plastik untuk terlupus.

2 • Ia boleh menimbulkan ancaman kesihatan. Plastik dalam air botol sering mengandungi bahan kimia BPA dan phthalates, yang terbukti berbahaya kepada health.

3. Manusia • Terbukti tidak ada apa-apa yang boleh membandingkan bahawa air botol menjadi lebih selamat daripada air paip. Malah, piawaian pencemaran kimia yang diukur adalah hampir sama. Hari ini kita ketahui bahawa air botol telah pun ditarik balik kerana pencemaran dengan bahan pembuatan zarahan, acuan dan bacteria.

Menurut (Pertubuhan Kesihatan Sedunia) beberapa fakta cukup menakjubkan tentang minum air global adalah: 

1. Di seluruh dunia, sekurang-kurangnya 1.8 bilion orang menggunakan sumber air minuman yang tercemar dengan kotoran. Air yang tercemar boleh menghantar penyakit seperti cirit-birit, taun, disentri, demam kepialu dan polio. Air minuman yang tercemar dianggarkan menyebabkan 502,000 kematian cirit-birit setiap tahun. Menjelang 2025, separuh daripada penduduk dunia akan tinggal di kawasan yang mengalami kekurangan air. Di negara-negara berpendapatan rendah dan sederhana, 38% daripada kemudahan penjagaan kesihatan tidak mempunyai mana-mana sumber air, 19% tidak mempunyai sanitasi, dan 35% kurang air dan sabun untuk membasuh tangan. 

Di sini kita tidak cuba untuk mengatakan bahawa mesin Kangen akan dapat menyelesaikan semua masalah air di dunia. Walau bagaimanapun, kami menasihatkan bahawa anda mempunyai air anda sendiri dianalisis untuk mendapatkan gambaran yang lebih baik. Pada ketika itu, anda boleh menjadi proaktif mengenai menapis air sumber anda, kemudian mengion ia untuk mencapai air yang paling sihat di planet ini! Fikirkan tentang apa yang anda minum hari ini.

2 The NY Times sejak menyusun satu pangkalan data pelanggaran Minuman yang Selamat Akta Air, mencari 40% daripada sistem air masyarakat negara melanggar sekurang-kurangnya sekali, mendedahkan berjuta-juta untuk bahan kimia yang berbahaya, toksin, dan metals dilepaskan.

3. Kangen Water® adalah tinggi antioksidan. Air yang sihat untuk Sel digiatkan semula dan alternatif yang sihat. Mesin Enagic® menapis klorin dan kekotoran lain daripada air paip, kemudian memisahkan hidrogen dan oksigen dengan proses yang dikenali sebagai elektrolisis. Proses ini menambah elektron hidrogen yang mewujudkan molekul baru yang dikenali sebagai dwiatom gas hidrogen molekul. Apabila ini ditambah kepada air minuman anda, ia menghasilkan antioksidan yang kaya Kangen Water® Oksida, mengikut definisi, adalah agen pengoksidaan, manakala antioksidan adalah apa-apa bahan yang bertindak untuk memperlahankan atau mencegah pengoksidaan kimia lain. Dalam tubuh manusia, kerosakan oksidatif memainkan peranan yang besar dalam banyak penyakit zaman moden kita seperti kanser, penyakit jantung dan kencing manis. Antioksidan, di sisi lain, bertindak untuk menjinakkan radikal bebas (atau bahan kimia yang sangat reaktif) dalam badan yang berpotensi untuk merosakkan sel-sel dan menyebabkan disease.

1 Dalam satu kajian saintifik oleh National Institute of Health, ia telah mendapati: penggunaan hidrogen air yang kaya selama 8 minggu menyebabkan peningkatan 39% (p <0.05) dalam antioksidan enzim superoxide dismutase (SOD) dan penurunan 43% (p <0.05) dalam asid thiobarbituric bahan reaktif (TBARS) dalam air kencing. selanjutnya, kajian menunjukkan peningkatan 8% dalam lipoprotein berketumpatan tinggi kolesterol (HDL) dan penurunan 13% dalam jumlah kolesterol kolesterol / HDL dari garis dasar untuk 4 minggu. " 

2 Apa maknanya? Menurut kajian ini, mereka yang minum air hidrogen yang kaya dengan menunjukkan peningkatan besar dalam enzim antioksidan dan penurunan besar dalam asid dalam air kencing. Di samping itu, penguji menunjukkan peningkatan yang ketara dalam HDL "kolesterol baik," dan penurunan ketara dalam "kolesterol tidak baik." 'Electrolyzed Mengurangkan Air' (aka Kangen Water® atau air hidrogen) telah digunakan di hospital-hospital di Jepun selama beberapa dekad. Dan, kini anda boleh membuat sama alkali, antioksidan, yang kaya dengan mineral, tulen, selamat dan sihat air minuman yang betul di rumah anda sendiri. 

 Semua cecair (termasuk paip dan air botol) mempunyai bacaan yang tinggi asid. Hanya Kangen Water® mempunyai bacaan yang negatif atau alkali. Oksida atau Anti-Oksida? Bandingkan tahap pengoksidaan (ORP) minuman biasa untuk Kangen Water®! Minuman biasa dan Tahap pH mereka Bandingkan pH (asid / alkali) tahap minuman biasa untuk Kangen Water®! Kangen Water® mempunyai banyak kegunaan yang menakjubkan di luar air minuman! Mesin Kangen Water® boleh menghasilkan air yang terbaik untuk di minum masakini.

No comments:

Post a Comment