Wednesday 20 November 2019

Hipertensi - Cara Kawal Part Two

HYPERTENSION - CARA KAWAL SECARA NATURAL (Part Two)
💊💉💉🔬🔬🔬💉💉💊

Sambungan pasal Hipertensi cara nak mengawalnya secara Natural. Kita sudah perkatakan langkah pertama kawal hipertensi dengan 4 perkara. Yg pertama Pemakanan dan yg kedua Exercise... sekarang kita pergi kpd yg ke-3.... 

3. Ambil *Supplement* yg ada unsur2 ini :-
a) Coenzyme Q10
b) Magnesium
c) Fish Oil
d) Garlic
e) Hawthorn

Mineral ini semua akan byk membantu jadi mula ambil sebaik mungkin dan amalkan senantiasa.

4. *Mental Health* - anda harus kawal emosi dan perasaan anda.. perkara ini penyumbang utama dlm pengawalan darah anda.. kalau ini terjaga maka yg lain2 akan jadi mudah.

Cara mudah mengawal Hipertensi yg kedua adalah dgn mengamalkan 3 produk ini...

1. Air Kangen - ketahui bagaimana air kangen dpt membantu meningkatkan flow darah anda dgn membekalkan Anti Oksidan tinggi yg tidak terdpt di mana2 pemakanan. Ukuran yg yg dilakukan oleh pakar2 saintis menyatakan anda perlu makan 3kg Brokoli utk menyamai 1 gelas Air Kangen. Selain dr itu air kangen juga mengandungi Hydrogen tinggi yg promote Oksigen di dalam tubuh badan. Ujian darah dijalankan mendpti hanya 12 minit shj darah seseorg yg diberi minum telah merubah struktur darah kpd yg lebih baik serta sihat. (Sila rujuk kembali kpd test yg dilakukan berkenaan ujian darah di link ini.... https://youtu.be/QBGfmmwXpdY)

Jadi amalkan senantiasa air kangen dan seperkara penting lg apabila anda ambil bahan2 Natural bersama Air Kangen.. efek yg ketara adalah keberkesanan bahan2 Natural tersebut menyerap ke sel2 tubuh badan anda kerana Air Kangen adalah lebih mudah menyerap dan ia menjadi transport Nutrient utk sampai ke sel2 disebabkan ketumpatannya yg mudah meresap ke sel.

2. Piper Turmeric - produk ini antara produk super grade yg mana ia dpt mengawal tubuh badan anda dari menjadi Keradangan. Apabila ini berlaku maka darah anda akan lebih bagus dan lancar kerana ia ada pencair darah semulajadi utk mengelak darah jadi pejal yg membahayakan apabila seseorg itu ada hipertensi yg membawa kpd darah jadi tersumbat. Selain itu ia juga ada Anti Oksidan tinggi. Apabila selalu mengamalkan maka darah lebih terkawal serta tidak akan berlaku kenaikan mendadak yg membahayakan. Sebaiknya ia adalah lebih mengawal dr kerosakan yg lebih teruk disebabkan hipertensi yg keterlaluan.

3. MyNutre - amalkan juga Produk MyNutre kerana ia membantu darah menjadi lebih lancar dan berkualiti. Disamping ia membantu memberikan tenaga dari hasil meningkatkan metabolisma tubuh badan. Selain dr itu ia juga membantu utk membakar lemak tersimpan utk kalori tenaga. Peredaran darah akan lebih lancar.

Percayalah kalau anda lakukan dgn sebaiknya perkara2 ini tekanan darah anda akan turun dan terkawal. Anda boleh elakkan atau reduce pengambilan ubat hospital yg biasa anda ambil...

Ingat Hypertension adalah pembunuh senyap... anda tidak tahu anda adalah pengidap sakit ini.. jadi kpd mereka yg belum ada penyakit ini blh lah ambil langkah2 berjaga2 dgn amalkan 4 cara ini utk kawal kesihatan anda...

Wallahuaklam....

HNZL
🐝 Memanafaatkan Ilmu 🐝

No comments:

Post a Comment