Wednesday 1 February 2017

SIHAT BUAH PINGGANG

🥀🥀🥀

PASAL KESIHATAN BUAH PINGGANG

Satu kajian yg dibuat menurut Yayasan Buah Pinggang Kebangsaan Amerika Syarikat, 1 dalam 9 orang akan mempunyai Penyakit Buah Pinggang Kronik. 

Scary kan.... Jadi apa tindakan anda....???

Kajian saintifik menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 75% orang akan dehydrate (kekurangan air dlm badan) yg ia memberi kesan kpd kesihatan mereka dgn cara yg negatif.

Jadi bagi mereka 1 di antara  9 akan berkembang menjadi penyakit buah pinggang. Jika ini berlaku menurut kajian maka akan ramai orang akan kena penyakit ini dan akan byk lah business org buka Pusat Dialisis di merata2 tempat... 

Kalau anda nak jd cepat kaya lepas ni buka lah Pusat2 Dialisis ini sekarang... ye tak..??? 

Atau sebaliknya anda nak jd seorg NGO yg mempromosikan Amalan Sihat & Jaga Buah Pinggang Anda..... kalau ya... jom join saya... bg nama anda hari ini kpd saya...

Jom kita FIGHT utk Sihat Buah Pinggang...

Sblm ini saya ada menulis pasal Buah Pinggang Dan Air Beralkali Ion, saya ada menjelaskan apa buah pinggang lakukan dalam badan dan bagaimana mereka bergantung kepada air untuk fungsi cekap serta secara normal. Pentingnya air dlm badan dan bagaimana ia mengubah struktur kesihatan tubuh badan secara umumnya..

Jadi sekarang apa yang berlaku jika anda telah mengurangkan fungsi buah pinggang kerana dehidrasi (kekurangan air dlm badan) kronik dan asidosis?

Pasti dan Pasti Anda akan lambat laun ada masalah buah pinggang... jadi jaga air dlm badan anda dan gunakan air yg betul sebab tidak semua air dpt membantu buah pinggang.. beralih kpd Air Alkali Ion... nak saya katakan di sini... Air yg terbaik utk kita amalkan adalah Air Kangen kerana sifatnya... buat kajian anda pasal ini dan pastikan anda spt maklumat yg betul...

Menurut kajian saintifik, terdpt beberapa punca-punca penyakit buah pinggang, sebhgan drpd mereka sepatutnya genetik. Bukti saintifik menunjukkan bhw 35 peratus drps apa yg berlaku di dlm badan adalah genetik, 65 peratus lagi kita blh mengawal dgn gaya hidup, jadi.... saya tidak pasti berapa banyak alasan yg boleh kita berikan kpd  genetik. 

Salah satu daripada sebab-sebab lain penyakit buah pinggang dipanggil Penyakit Polycystic. Ini adalah di mana sista terbentuk di dalam buah pinggang dan berkembang, merosakkan tisu lembut. Ia juga adalah disebabkan oleh gaya hidup yang berasid dan diet dan penghidratan yang tidak mencukupi.

Harap kita dpt jaga air dlm tubuh badan kita dan kita dpt jaga buah pinggang kita... Jgn jadikan anda golongan yg 9 itu tapi jadilah golongan yg 1....

HNZL

No comments:

Post a Comment