Wednesday 17 April 2019

PEMAKANAN PESAKIT KANSER (Part Two)

*PEMAKANAN UNTUK PESAKIT KANSER* (Part Two)



Apa yg paling penting dlm pengamalan baik dr segi pemakanan… jom kita lihat.. sekali lagi ia bukan sekadar hanya kpd pesakit kanser atau sakit apa2 shj namun juga baik utk mereka yg belum lg di timpa sakit2 sebegini… 

*Pentingnya Amalan Pemakanan Yg Baik*

πŸ‘‰πŸ» Membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan tisu yg rosak terutamanya slps pembedahan, radioterapi, kemoterapi atau rawatan perubatan lain.
πŸ‘‰πŸ» Dpt membantu menghadapi kesan sampingan rawatan dgn lebih baik dan kesembuhan dgn lebih pantas.
πŸ‘‰πŸ» Dpt meningkatkan sistem imun atau ketahanan badan bg membolehkan anda melawan apa2 jangkitan yg berkemungkinan akan berlaku.
πŸ‘‰πŸ» Dpt membantu anda mencapai dan mengekalkan berat badan yg ideal.

*Pemakanan Sebelum Rawatan*

Makan apa shj dlm bentuk pelbagai jenis makanan yg akan menolong anda mendpt segala bentuk nutrien atau zat yg diperlukan. Badan anda akan menukar makanan kpd bentuk tenaga yg diperlukan. Ingat seperkara bahawa anda sgt2 memerlukan tenaga utk anda melawan penyakit dan juga apabila anda melalui rawatan nanti walaupun anda tidak aktif spt biasa. Oleh itu pengambilan makanan bertenaga dari sumber karbohidrat dan lemak perlu cukup.

Makanan berprotein juga  amat penting utk memperbaiki tisu yg rosak dan utk mengekalkan sistem imun badan bg melawan jangkitan kuman atau infeksi masa sblm rawatan atau slps rawatan. Pengambilan buah2an dan sayur2an blh menyumbang vitamin, mineral dan serat yg diperlukan oleh badan.

Oleh itu anda disarankan utk mengambil pelbagai jenis makanan mengikut piramid makanan org M’sia lah katakan macam di gambar nie…..


Lakukan sebaiknya pesanan ini utk anda supaya anda akan ada kekuatan utk mengharungi perawatan anda nanti…. Moga anda akan kuat dan mampu melawan penyakit dgn lebih baik.. kita sambung lg nanti…

Walluaklam…

HNZL





p/s - Amalkan Piper Turmeric sblm masuk rawatan kerana unsur2 yg ada dlm Piper Turmeric akan bantu beri kekuatan pd imun sistem anda dan juga akan beri byk kesan2 utk membantu anda buat preparation sblm masuk rawatan... ia ada perkara2 di bawah ini yg akan bantu kpd tubuh badan anda....

1. Antioxidant 
2. Anti inflammatory 
3. Anti Bacterial 
4. Anti fungal 
5. Anti Depression
6. Anti Asthmatic 
7. Anti Pyretic
8. Anti Cancer
9. Anti Rheumatic
10. Anti HIV
11. Anti Microbial
12. Anti Ulcerogenic

Super food ini byk membantu dan byk testimoni rakan2 kita terhadapnya...






No comments:

Post a Comment