Wednesday 17 April 2019

PEMAKANAN SAKIT KANSER (Part One)

*Pemakanan untuk Pesakit Kanser* Part One

Semua org perlukan makanan yg seimbang bagi memenuhi segala keperluan badan. Hat yg ni semua kena faham.... Tambahan lg dgn sesiapa yg ada sakit kanser. Tiada makanan yg dpt menyembuhkan kanser secara spesifik... hanya pengamalan jenis makanan yg perlu dimakan atau dielak jika anda menghidapi kanser utk membantu merawat sakit kanser.

Pemakanan adalah faktor penting dan perlu diambil berat oleh setiap pesakit kanser malah juga kpd kita maupun kita belum ada permasalahan. Ini adalah kerana kanser dan jenis rawatan yg diambil akan meningkatkan keperluan badan dan menyebabkan anda perlu meningkatkan pengambilan makanan utk beri anda kekuatan utk lawan kanser. 

Corak pengambilan makanan anda akan terganggu bila anda mengidap kanser namun di sini apa yg ada harus lakukan adalah mencuba sebaik mungkin amal cara pemakanan betul dan baik. Dari ini....  amalan pemakanan yang baik sebelum, semasa dan selepas rawatan adalah penting dan boleh membuat anda akan rasa lebih sihat dan bertenaga serta mudah utk menangkis alahan rawatan sblm dan slps.

Ni baru mukadimah.. nanti saya sambung lg.. 😁😁😁

Wallahuaklam 

HNZL 





p/s - Piper Turmeric adalah pemakanan kesihatan utk pemulihan dan enhancer kpd rawatan kanser.. Maupun anda tidak ada kanser boleh amalkan utk kesihatan jitu dan prevention sblm anda kena sakit2 terutama nya kanser... *AMALKAN*

No comments:

Post a Comment