Wednesday 27 July 2016

10 ISYARAT TUBUH BADAN ANDA ADA MASALAH....

Apabila Badan Mahu Bantuan: 10 Isyarat Penting Yang Anda Tidak dapat Abaikan

Tubuh manusia adalah mekanisme yang sempurna, di mana berjuta-juta proses berlaku secara serentak, dan setiap kali fungsi badan terhalang, ia menghantar isyarat tertentu kepada kami.

Namun, kita sering mengabaikan isyarat ini dan gagal untuk menangani isu ini pada masa. Oleh itu, adalah kepentingan yang tinggi untuk belajar mengenali tanda-tanda ini untuk mengelakkan komplikasi selanjutnya.

Ini adalah sebahagian daripada badan yang paling penting menyanyi anda tidak boleh abaikan:

Miskin tidur, cepat marah, kejang kaki

Tanda-tanda ini menunjukkan kekurangan magnesium dan kalium. makanan Magnesium yang kaya termasuk kacang, seperti biji rami, bunga matahari, dan badam.

Sebaliknya, untuk meningkatkan jumlah kalium dalam badan, anda perlu kerap mengambil sayur-sayuran berdaun hijau, seperti kale, bayam, Chard. Selain itu, anda boleh menggunakan unsur-unsur surih dalam plum, bit merah, dan aprikot.

Mengidam makanan masin

Ini adalah tanda keradangan atau jangkitan di dalam badan, khususnya, dalam sistem urogenital.

Kulit kering

Ia menunjukkan bahawa badan anda kekurangan vitamin e, jadi anda perlu meningkatkan pengambilan minyak sayuran, minyak ikan dan kacang.

keinginan Sweet

Jika anda mempunyai keinginan yang meningkat untuk gula-gula, anda mungkin menderita keletihan saraf, jadi anda memerlukan glukosa untuk membekalkan tenaga. Oleh itu, untuk mengelakkan isu-isu gastrousus, anda perlu mengambil madu atau coklat gelap.

gusi berdarah

Ini menunjukkan bahawa anda kekurangan vitamin c, dan anda perlu minum banyak teh, dan memakan buah-buahan, sayur-sayuran, dan bawang putih.

Keinginan untuk makanan mentah

Ini adalah tanda isu hati atau gastritis. Oleh itu, makanan mentah melegakan perut dan mengurangkan kekejangan.

Kulit kering pada siku

Ini adalah gejala yang jelas vitamin A dan kekurangan C. Anda perlu mengambil lebih buah-buahan dan sayur-sayuran, terutama oren, lobak, aprikot, dan labu.

Peningkatan keinginan untuk makanan laut

Dalam kes ini, badan anda mungkin tidak mempunyai iodin.

Keinginan untuk makanan masam

Ini adalah tanda bahawa badan anda memerlukan makanan masam untuk merangsang pundi hempedu dan hati. Oleh itu, anda perlu mengambil cranberry dan lemon lebih.

rambut rapuh dan kuku

Dalam kes ini, badan anda kekurangan kalsium dan vitamin b, jadi anda harus menggabungkan susu, kekacang, kentang, bijirin penuh, dan germa gandum (roti daripada bijirin tumbuh) dalam diet anda.

No comments:

Post a Comment