Tuesday 12 July 2016

TANDA-TANDA BADAN ANDA BERASID


Tanda-tanda Badan Anda Terlalu Berasid

Image result for tanda-tanda badan berasid 
 
Untuk mengetahui ini, anda perlu memberi perhatian lebih dekat kepada cara badan anda berfungsi. Pemakanan dan minuman memainkan peranan yang penting dalam menjadikan tubuh badan anda berasid. Dinasihatkan anda agar ketahui dengan lebih mendalam tentang makanan anda serta minuman anda.

Image result for kangen water

Ubah kepada pemakanan yang baik dan minuman yang baik. 


Image result for resiko penyakit bila badan berasid

Tanda badan berasid

1. Pertambahan berat badan yang berlebihan secara mendadak

Apabila badan terlalu berasid, ia menghasilkan lebih banyak insulin, maka badan akan lebih simpan banyak lemak. Sistem detox badan tidak boleh berurusan dengan jumlah yang besar asid dalam badan dan bila ini berlaku maka ia akan menjadi tisu lemak. Pada ketika ini ia akan melekat kepada sel-sel.

Selain itu, metabolisme yang bergantung kepada penghasilan kealkalian normal dalam badan tidak dapat berfungsi seperti yang sepatutnya dan ini akan yang menghalang tubuh daripada membakar kalori.

 Image result for obesiti meningkatkan risiko

2. Tulang jadi lemah

Sistem badan manusia adalah sangat cekap dan pintar jika ia terlalu berasid, ia akan mengeluarkan sumber alkali dari suatu tempat untuk menyeimbangkannya. Dalam kes-kes seperti ini, tubuh badan kita akan menarik keluar sumber nutrien daripada tulang untuk melakukan proses tersebut.

Tidak ada tanda-tanda yang boleh dilihat pada awal, tetapi selepas beberapa lama, anda akan dapat melihat bahawa tulang anda menjadi lemah. Ini sering diikuti dengan keretakan tulang dan peningkatan risiko osteoporosis kerana kekurangan nutrien yang diguna pakai untuk menyeimbangkan asid dalam badan.

 Image result for penyebab tulang jadi lemah

3. Sensitiviti gigi

Menurut kajian dari 2015, yang dibawa di dalam Jurnal Antarabangsa Kejuruteraan Kimia dan Aplikasi, keasidan badan yang tinggi berkaitan dengan penurunan dalam kekuatan enamel gigi.

Dalam kes anda mempunyai rongga atau tidak boleh makan makanan panas atau sejuk tanpa rasa sakit, anda mungkin menghidap enamel kemerosotan yang berkaitan dengan asid yang tinggi dalam badan.

4. Masalah tidur

Menurut kaji selidik, rakyat Amerika tergolong dalam kumpulan orang-orang yang ada masalah tidur. Apabila tahap kalsium yang rendah, peluang untuk peningkatan insomnia tinggi kerana kalsium terhasil apabila tubuh badan kita rehat dalam keadaan tidur. Jika tidur terganggu maka kandungan kalsium akan rendah. Dan ini meningkatkan risiko badan berasid tinggi.


 Image result for insomnia

Cara mengelakkan asid tinggi dalam badan. 

Ubah diet anda dan tukar minuman anda.

Kurangkan atau elakkan makanan di bawah ini :-

    
Telur
    
Dairy
    
Kebanyakan bijirin
    
Daging
    
Caffeine
    
Pack Food, makanan yang diproses
    
Makanan dalam tin

Apa perlu anda buat jika asid dalam badan tinggi..

Langkah pertama

Ambil minuman yang berbentuk alkali. Ambil KANGEN WATER. Dengan cara ini anda akan mengurangkan keasidan dalam badan dengan cara yang sangat mudah. Cuma elakkan minum bersama makanan. Jarakkan 30 minit sebelum dan selepas makan. Minum sebanyak mungkin dan gantikan air ini sebagai minuman harian.

Image result for kangen water

Elakkan dari mengambil air jenis RO Water (Reverse Osmosis Water) atau DI Water (Dimeniralise Ionized Water) kerana air-air ini adalah air asid. 

Juga jangan minum air soda dan air yang dibancuh dengan gula berlebihan kerana gula sendiri adalah asid yang sangat tinggi.

Langkah  kedua

Ambil makanan yang bersumberkan alkali tinggi seperti :-
  • Kale
  • Broccoli
  • Spinach
  • Cucumber
  • Collards
  • Arugula
  • Soybeans
  • Zucchini
  • Nuts
  • Tofu
  • Legumes
  • Seeds
  • Raisins
Image result for tanda-tanda badan berasid

Langkah ketiga

Cuka apple dan Baking Soda
Caranya campurkan 3 suku sudu kecil dengan 2 sudu kecil Cuka Apple. Campurkan keduanya sehingga sebati dan kemudian campurkan 1 cawan air Air Kangen 9.5. Kemudian minum terus.


Risiko Badan Berasid
 

Image result for tanda-tanda badan berasid


Image result for resiko penyakit bila badan berasid



Untuk ketahui lebih lanjut cara pemakanan dan minuman... anda boleh hubungi talian 01119795226 untuk maklumat lebih lanjut atau boleh joint Group Info Kesihatan Whatsapp atau Group FB Info Kesihatan.

No comments:

Post a Comment