Monday 25 July 2016

5 TANDA ANDA ADA PENYAKIT BUAH PINGGANG

5 Tanda Anda Mempunyai Penyakit Buah Pinggang

Jika fungsi buah pinggang buah pinggang dilumpuhkan maka ia memberi kesan kepada kesihatan seluruh tubuh. Jika buah pinggang tidak berfungsi dengan betul, maka tidak akan ada penapisan toksin daripada darah, yang akan mempunyai kesan yang serius terhadap kesihatan.

Ia adalah sangat penting untuk mengetahui tanda-tanda kerosakan buah pinggang, untuk mengetahui apabila buah pinggang mempunyai risiko dan mengekalkan kesihatan anda.

Tanda-tanda yang paling biasa kerosakan buah pinggang adalah seperti berikut:

Keletihan

Buah pinggang bertanggungjawab untuk pengeluaran erythropoietin, hormon yang membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah yang membawa oksigen. Walau bagaimanapun, jika bilangan sel-sel darah merah berkurangan, ini boleh membawa kepada anemia, yang akan membawa kepada keletihan dan kekurangan oksigen dalam sel-sel.

gangguan kencing

Jika buah pinggang tidak menghasilkan air kencing, mereka kemudian harus datang dengan gangguan pembuangan air kecil, yang bermaksud bahawa individu mungkin mengalami kencing malam yang kerap, lebih air kencing dari biasa, berbuih dan air kencing pucat.

Sebaliknya, anda juga boleh mengalami bertentangan dengan gejala di atas seperti air kencing kurang daripada biasa, air kencing gelap, air kencing berdarah, kencing kurang daripada biasa, kesukaran membuang air kecil dan rasa tekanan.

Bengkak di bahagian-bahagian tertentu badan

Oleh kerana buah pinggang gagal untuk membuang toksin dari badan, mereka berkumpul di bahagian-bahagian tertentu badan seperti muka, tangan, kaki, pergelangan kaki dan kaki.

Kekeringan, ruam, kulit gatal

Jika fungsi buah pinggang diganggu, toksin berkumpul dalam darah, menyebabkan kekeringan kulit, kegatalan yang berterusan dan ruam. JANGAN mengabaikan gejala-gejala dan tanda-tanda kulit, dan tidak dirawat dengan krim dan salap kerana gejala-gejala ini pada kulit akan berlangsung sehingga anda melayan mereka dengan baik.

Sakit di belakang yang lebih rendah

Orang sering mengalami sakit belakang yang lebih rendah dalam kes kerosakan buah pinggang, pada mulanya hanya di satu pihak, dan kemudian di kedua-dua belah pihak. Di samping itu, jika anda biasanya tidur di satu pihak, di sebelah itu anda akan berasa lebih sakit.

Punca yang paling biasa kerosakan buah pinggang boleh logam berat cadmium- yang boleh mencemarkan alam sekitar melalui minyak dan dibakar gegelung atau pembakaran sisa perbandaran.

Ia juga terdapat dalam baja fosfat yang digunakan untuk tumbuh-tumbuhan yang kita makan yang semakin meningkat. Untuk semua sebab-sebab ini, merokok adalah yang paling berbahaya, kerana perokok menyedut logam berbahaya ini terus ke dalam paru-paru.

Bagaimana untuk meningkatkan fungsi buah pinggang

Dalam usaha untuk menyelesaikan masalah dengan buah pinggang dan memulihkan kefungsian yang betul, anda perlu membuat beberapa perubahan dalam gaya hidup dan mula makan makanan yang sihat dan mengelakkan produk yang kaya dengan kadmium.

Anda juga perlu minum banyak air, jus asli (yang disediakan oleh diri sendiri), seperti jus cranberry tanpa gula. Cuba untuk mengambil makanan dan teh asli daripada sutera jagung, cranberry, teh uvin dan thistle.

No comments:

Post a Comment