Saturday 16 July 2016

Penyelidikan Mengenai Penyakit Kencing Manis

Persatuan Penyelidikan Diabetes

Alkaline Reduced Water pH balance and Diabetes Type 2

Kesihatan yang baik dan permulaan tenaga dengan meminum air mengurangkan tahap alkali badan ini membantu badan mempunyai keseimbangan pH yang betul.

Mana-mana pertubuhan yang pH seimbang adalah badan yang sihat. Sebuah badan yang seimbang pH tidak wajar meletakkan seseorang pada risiko untuk penyakit seperti diabetes jenis 2. Apabila anda kebanyakannya berasid, anda boleh menjadi sakit, letih, dan berpenyakit.

Minum air mengurangkan tahap keasidan dalam badan dan mengekalkan tahap alkali badan, kaya dengan mineral, akan membantu anda mencapai yang seimbang dan pH alkali yang sihat, yang akan membawa kepada panjang umur dan kesihatan yang baik. Mempunyai pH yang betul boleh sederhana atau membalikkan kerosakan dan kesan diabetes jenis 2.

Apabila sisa asid terkumpul (asidosis metabolik) dalam badan anda, sel-sel anda tidak dapat berfungsi dengan betul.

Apabila sel-sel tidak berfungsi, organ-organ dan kimia badan, tidak berfungsi dengan baik.

Ini juga termasuk organ-organ dan enzim bahan kimia yang mengawal gula darah, yang seterusnya memberikan tenaga kepada sel-sel. Enzim dan hormon berjalan badan dan kedua-duanya adalah sangat pH sensitif; terutama enzim. Tanpa peraturan gula darah, badan boleh menjadi diabetes.

Kepada sesiapa yang semakin lama membiarkan tahap asid dalam badan mereka akan menyebabkan penurunan stabil kesihatan. Selalunya, ia akan mengambil masa sebelum gejala komplikasi menjadi ketara.

Jika anda mempunyai diabetes jenis 2 atau gejala diabetes jenis 2, kemungkinan tahap pH badan anda sudah terlalu berasid dan dalam keadaan asidosis metabolik. Kesan diabetes pada badan meningkatkan tahap sisa asid.

Kegagalan untuk mengurangkan asid dan juga untuk mengimbangi pH dalam badan anda meletakkan anda pada risiko yang lebih besar untuk pelbagai komplikasi seperti peredaran, darah tinggi, isu-isu jantung, berat badan, kehilangan penglihatan, masalah kulit, mati pucuk, masalah buah pinggang , paras glukosa darah yang rendah & tinggi, dan disease. Tahap pH yang berasid yang meletakkan pankreas, hati, buah pinggang, dan semua organ-organ badan yang lain pada risiko.

Kerana peranan penting yang dimainkan oleh hati dalam menghapuskan sisa asid dari badan, fungsi hati yang amat berisiko apabila asid berkumpul. Apabila tahap asid yang tinggi dalam badan, ini menghalang hati dan pankreas dari mengawal gula dalam darah, yang meningkatkan risiko mendapat diabetes jenis 2.

Pesakit yang menderita diabetes dari terlalu banyak glukosa dalam aliran darah, glukosa yang tidak boleh dihantar dengan betul untuk sel-sel badan kerana kekurangan insulin. Seperti glukosa membina dalam badan, sel-sel darah merah secara harfiah disalut dalam glukosa (hemoglobin terglikosilat) dan apabila ini berlaku, sel-sel darah merah kemudian lemas dan tidak berfungsi betul. Kerana hati menyerap lebih banyak glukosa yang berlebihan ini, keupayaan untuk mengeluarkan toksin dari badan mereka menjadi terjejas. Sebagai toksin mula membiak, tahap asid dalam badan juga meningkat.

Kerana glukosa tidak dihantar dengan betul untuk sel-sel badan, sel-sel mula kerosakan. Mereka expel peningkatan jumlah sisa asid. Asid yang berlebihan kemudian menapis melalui buah pinggang, menyebabkan tekanan pada buah pinggang. Sebahagian daripada asid berkumpul di dalam hati, merosakkan lagi keupayaan hati untuk membuang toksin. Asid yang tidak ditapis atau disimpan boleh melampirkan kepada dan mengeraskan sel dinding (arteriosclerosis), mencegah lebih sel-sel daripada nutrien menyerap.

Mempunyai pH yang seimbang adalah penting untuk mengekalkan kesihatan seseorang.

Makan makanan yang kaya dengan makanan beralkali dan memakan air mengurangkan tahap alkali badan akan meningkatkan kesihatan anda dan akan membantu badan anda membalikkan kerosakan diperolehi selama ini daripada diet yang tidak baik.

Saya berharap anda perasan saya menggunakan perkataan alkali badan banyak kali, sebahagian daripada anda mungkin berfikir, saya minum air beralkali yang saya beli di kedai makanan kesihatan sudah begitu saya sedang baik, salah, tidak semua air alkali adalah sama.

Air alkali anda beli di kedai makanan kesihatan mempunyai ORP positif sangat berasid kepada badan dalam erti kata lain penuaan pra-matang, merosakkan sel-sel anda, tidak ada nilai pemakanan di kedai membeli air alkali (air mati) dari masa ke masa bahawa air akan menyebabkan perubatan menjadi satu isu lain pula.

Air alkali terion atau dikenali sebagai structured alkaline water mempunyai ORP negatif anti-penuaan (air hidup) ia adalah antioksidan yang kuat, sebab itu orang-orang yang minum air alkali badan dari masa ke masa akan merasa kesan terapeutik yang baik ke atas sistem tubuh badan anda.

Amalkan minum air beralkali terion..... minum jenama air yang dikeluarkan oleh Mesin Kangen yang terbukti mempunyai antioksidan tertinggi dan berkualiti.

No comments:

Post a Comment