Tuesday 26 July 2016

FAKTA MENGENAI PIPER TUMERIC

7000 Kajian Sahkan Kunyit Boleh Ubah Hidup Anda: Berikut adalah 7 Amazing Cara untuk Menggunakan Ia

Hari ini saya ingin bercakap dengan anda tentang salah satu daripada semua masa rempah kegemaran saya super. Jika anda telah tergantung di sekitar FitLife untuk seketika, maka anda telah pasti mendengar saya bercakap mengenainya sebelum ini. Saya tidak boleh mendapatkan cukup super rempah ini yang hasproven sendiri berkali-kali dalam hidup saya, kehidupan orang-orang di teamand FitLife dalam lebih daripada 7000 kajian saintifik yang dijalankan di seluruh dunia.

Sejarah Kunyit

Lagenda mengatakan bahawa apabila bayi Yesus dilahirkan, orang bijaksana dari timur membawanya emas, kemenyan dan mur.

Jika anda melihat kembali pada teks-teks kuno, ramai yang percaya bahawa emas sebenarnya merujuk kepada rempah yang biasa digunakan pada masa itu: kunyit.

Bukan sahaja kunyit disebut dalam Alkitab, tetapi perubatan Ayurveda telah digunakan selama berabad-abad. Terdapat rekod Cina penggunaan kunyit sejak lebih 2000 tahun.

Kunyit bukan sahaja rempah rasa, tetapi juga merupakan pembersih darah yang kuat. Apabila raja-raja akan mendapat beracun, doktor akan memberi mereka kunyit dengan harapan untuk membantu mereka terus hidup. Penyembuh akan mentadbir kunyit untuk membersihkan badan raja racun.

Walaupun kunyit telah diketahui dan digunakan dengan jayanya di seluruh dunia selama berabad-abad, ia telah mengambil Western Medicine masa yang lama untuk mengejar dalam memahami dan menggunakan kunyit!

Ia hanya dalam 30 tahun yang lalu bahawa Amerika telah mula menangkap kepada potensi perubatan yang luar biasa rempah purba ini.

Kini terdapat lebih daripada 7000 kajian yang diterbitkan yang telah menunjukkan manfaat kunyit!

Jadi apakah ini bermakna untuk anda?

Poison Hari Moden

Tahun lepas, 42, 000 toksin baru telah diperkenalkan ke dalam persekitaran kita.

Yang mengejutkan, untuk mengatakan sekurang-kurangnya.

Di manakah semua bahan kimia ini datang dari?

Nah, terdapat bahan kimia dalam udara, ubat gigi, syampu, produk pembersihan, kosmetik, air, penyegar udara dan juga dalam makanan kita.

Walaupun sesetengah bahan kimia ini mungkin tidak berbahaya, sebahagian teramat besar daripada mereka tidak. Banyak bahan kimia dalam persekitaran harian kami dikenali untuk mengganggu sistem endokrin. Ini adalah sistem yang bertanggungjawab untuk merembeskan pelbagai hormon terus ke dalam aliran darah kita yang akan diambil ke seluruh badan.

Banyak bahan kimia yang biasa digunakan juga mengganggu organ-organ utama anda termasuk hati, buah pinggang dan jantung. Saya tidak fikir saya perlu menjelaskan kepada anda betapa pentingnya mereka adalah untuk kesihatan dan kesejahteraan anda!

Terdapat banyak langkah-langkah yang boleh diambil untuk mengelakkan pendedahan kimia dan anda boleh mencari banyak maklumat tentang itu di blog kami. Tetapi pada akhir hari, ia adalah mustahil untuk menghapuskan setiap toksin berbahaya daripada hidup anda. Oleh kerana itu, ia adalah amat penting untuk memberi tumpuan kepada mengoptimumkan healthso anda bahawa anda boleh menangani tekanan daripada pendedahan toksin tanpa mendapat dibebani dengan penyakit kronik.

Alam semula jadi adalah padat dengan superfoods yang luar biasa yang adalah hartanah ofmedicinal penuh yang akan meniup stoking anda di luar sebaik sahaja anda mula membawa mereka ke rumah anda!

Faedah menakjubkan Kunyit

Terdapat ramai orang bimbang dan tertanya-tanya mengenai krisis kesihatan di Amerika. Mereka bimbang tentang kesihatan mereka sendiri dan kesihatan orang yang tersayang. Walaupun kemajuan luar biasa dalam perubatan moden, kami, sebagai sebuah negara, sakit.

makanan keseluruhan, bersama-sama dengan perubahan gaya hidup sihat yang mudah, mempunyai kuasa untuk mengubah kesihatan kita dan memulihkan kesejahteraan orang di seluruh dunia.

Ini adalah mengapa saya menghabiskan begitu banyak masa dan penyelidikan tenaga dan bercakap tentang GOOD, MAKANAN REAL seperti rempah yang meriah kita bercakap tentang hari ini.

Saya telah membaca banyak buku-buku yang menarik mengenai kunyit, salah satu kegemaran saya yang: Kunyit: The Ayurvedic Spice Of Life oleh David Frawley dan Prashanti De Heger.

Dalam buku itu, Prashanti memberikan senarai berpuluh-puluh pengundi yang berbeza dijumpai di dalam kunyit. George Duke dari USDA ditandatangani senarai ini sebagai tepat!

Kunyit telah berjaya membuktikan dirinya (dan ini adalah senarai pekat!) Untuk menjadi:

bactericideinsectifugecancer preventativefungicideanti-tumoranti-inflammatoryantiallergenicherbicideantispasmoticantisepticantiulcerantiviralantibacterial…and banyak lagi!

Mengapa doktor perubatan tidak barat menetapkan ia? Mengapa tidak ramai orang menggunakannya? Ini kerana mereka tidak sedar atau MEMAHAMI kuasa di sebalik makanan keseluruhan!

Saya teruja bahawa anda telah membuka post blog ini hari ini dan saya yakin bahawa jika anda mula menggunakan makanan sebagai ubat dan jika anda membawa kunyit dan othersuperfoods ke rumah anda, mereka akan mengubah hidup anda menjadi lebih baik.

Mengapa saya Gunakan Kunyit Harian

Saya menggunakan kunyit dalam satu bentuk atau yang lain setiap hari. Mengapa?

Ia Melegakan Keradangan

Saya bekerja lebih masa dan menghabiskan banyak masa bergerak sama ada dari tugas-tugas sehari-hari atau di gimnasium. Saya membuat ia satu keutamaan untuk makan bersih tetapi walaupun saya masih terdedah kepada keradangan. Mengambil kunyit setiap hari membantu saya menjaga excessinflammation di dalam semakan supaya saya rasa penyakit saya terbaik dan mengelakkan.

Beratus-ratus kajian telah dilakukan mengenai manfaat anti-radang kunyit. Melihat bahawa BULK penyakit kronik adalah disebabkan oleh beberapa jenis keradangan, ini adalah sangat penting untuk banyak orang.

Menurut Dr Mercola,

"Kunyit telah digunakan sebagai yang kuat anti-radang dalam perubatan Cina dan India selama beribu tahun. Curcumin, agen farmakologi utama dalam rempah ini, mengandungi kesan terbukti di kawasan ini yang setanding dengan over-the-kaunter ejen anti-radang dan juga beberapa ubat-ubatan preskripsi. Tetapi curcumin tidak menghasilkan kesan toksik yang dadah sintetik kadang-kadang melakukan, seperti pembentukan ulser, pendarahan dalaman, dan juga bilangan sel darah putih diturunkan. "

Ia Meningkatkan Kesihatan Mental saya

Kunyit mempunyai manfaat neuro yang luar biasa. Saya menganggap diri saya bercita-cita tinggi dan untuk mengejar impian saya dan melaksanakan tugas-tugas harian, saya perlu tinggal di atas permainan saya mental. Mengambil kunyit setiap hari membantu saya dengan tumpuan mental dan kejelasan.

Kajian telah menunjukkan kunyit mempunyai faedah pelindung saraf yang boleh merawat pelbagai penyakit termasuk penyakit Alzheimer, dyskinesia dyskinesia, kemurungan, sawan dan gangguan neurodegenerative lain.

Ia Meningkatkan Gut Kesihatan

Saya gunakan untuk menjadi toleran kepada tenusu. Walaupun saya masih tidak menggunakan tenusu sangat kerap, mengambil kunyit dan kefir kambing bersama-sama telah membantu untuk menyembuhkan usus saya supaya saya tidak mengalami gejala mengecewakan apabila terdedah kepada tenusu.

Mempunyai usus yang sihat juga telah membantu saya untuk mempunyai perasaan yang sihat. Kerana sesetengah hormon mood-menstabilkan dan meningkatkan yang paling penting adalah di dalam usus anda (95% daripada serotonin anda!), Menjaga usus anda sihat adalah penting untuk anda berasa terbaik anda tentang kehidupan.

No comments:

Post a Comment